Wypełnianie wniosków o świadczenia z programu "Rodzina 500+" nie należy do najłatwiejszych. MOPR w Ostrołęce przypomina o dokładnym czytaniu druków. Do tej pory nawet 70% wniosków składanych do ostrołęckiego MOPR przez internet może zawierać błędy.
Najczęściej popełniane błędy to m.in.:
- brak numeru PESEL członka rodziny;
- źle wpisany adres;
- brak wskazania pierwszego dziecka w składzie rodziny;
- brak wskazania współmałżonka w składzie rodziny;
Zasady programu „Rodzina 500+" pozostają bez zmian. W dalszym ciągu jest to nieopodatkowane świadczenie w wysokości 500 zł, wypłacane do 18. roku życia dziecka. Nie zmienia się również kryterium dochodowe obowiązujące jedynie na pierwsze dziecko (800 lub 1 200 zł w przypadku dziecka niepełnosprawnego). Wsparcie w ramach rządowego programu Rodzina 500 plus jest ustalane na okres roku – od 1 października danego roku do 30 września kolejnego roku. Jedynie pierwszy, trwający jeszcze okres jest dłuższy. Rozpoczął się 1 kwietnia 2016 roku, kiedy program oficjalnie ruszył. Korzystanie ze wsparcia w nowym okresie świadczeniowym wymaga złożenia nowego wniosku. Dotyczy to zarówno rodzin uczestniczących w programie, jak i tych, które zamierzają dopiero do niego dołączyć. Formularze wniosków i innych dokumentów niezbędnych do ubiegania się o świadczenia wychowawcze udostępnia podmiot realizujący te świadczenia w danej gminie.
Podstawą otrzymania świadczenia jest poprawne wypełnienie wniosku, więc urzędnicy proszą o dokładne czytanie druków.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.