Jeszcze co najmniej do świąt Wielkiejnocy zamknięte będą wszystkie miejskie przedszkola i żłobek. Wielu rodziców zastanawia się, jak obecnie wygląda kwestia płatności za miejsce dla dziecka w placówce. Sprawę wyjaśnia ratusz.
W Ostrołęce, podobnie jak w całym kraju wszystkie szkoły, przedszkola i miejski żłobek zamknięte są od 16 marca. W ostrołęckich placówkach zajęć dydaktycznych nie ma już od 12 marca. Wielu rodziców zastanawia się, co z miesięcznymi opłatami za miejsce dziecka w przedszkolu i żlobku. Sprawę wyjaśnia Urząd Miasta w Ostrołęce. Z informacji udostępnionej przez urzędników wynika, że za czas nieobecności dzieci w przedszkolu rodzice zwolnieni są ze wszelkich opłat.
Pozostałe kwestie dotyczące m.in. poniesionych już opłat czy materiałów dydaktycznych wyjaśniamy poniżej:
- Opłaty poniesione w marcu, za czas nieobecności dzieci w przedszkolu, dyrektorzy rozliczą i zwrócą w terminie do 11 kwietnia.
- Materiały dydaktyczne przekazywane przez nauczycieli przedszkoli w ramach realizacji podstawy programowej są nieodpłatne.
- Opłaty za pobyt dziecka w żłobku miejskim oraz wyżywienie poniesione w marcu będą pomniejszone adekwatnie do czasu, w jakim funkcjonowała placówka lub uczęszczały dzieci, a następnie do 11 kwietnia będą zwrócone rodzicom na konta.
- Od kwietnia wnoszenie opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w żłobku miejskim, w związku z zawieszeniem jego działalności z powodu stanu epidemii, wstrzymuje się do odwołania.
- Przypominamy również, że zakończył się pierwszy etap rekrutacji do przedszkoli samorządowych. Aktualnie rekrutacja jest na etapie potwierdzania woli przez rodziców. Ten etap dobiega końca 3 kwietnia o godz. 15.00. Potwierdzanie woli odbywa się drogą elektroniczną (e-mailowo lub telefonicznie). Ostateczna lista dzieci przyjętych do przedszkoli będzie dostępna 6 kwietnia o godz. 15.00 w elektronicznym systemie naboru oraz na stronach internetowych przedszkoli i szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi.
- Po tym terminie rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte mogą w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. Komisja ma 5 dni na udzielenie odpowiedzi. Rodzice w ciągu kolejnych 7 dni mogą wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni.