eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Reklamacja w Boti. Właściciel chodził źle i po złym podłożu

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

Czytelnik przesłał do naszej redakcji list, w którym opisuje, jak potraktowano jego reklamację w jednym z ostrołęckich sklepów.

Oto treść listu:

„Droga redakcjo, za waszym pośrednictwem chciałbym uświadomić obecnym i przyszłym klientom ostrołęckiego sklepu obuwniczego Boti, obowiązujące w nim zasady gwarancji na sprzedawane obuwie.

30.11.2010 r. Kupiłem tam eleganckie buty zimowe „Platinium”, po dwóch miesiącach odkleił się w nich obcas. Oczywiście uznając, że jest to wada obuwia, poszedłem z nim do sklepu 06.02.2011 r., aby zareklamować zakupiony w nim towar.

Procedura standardowa 14 dni na ekspertyzę. Będąc kolejny raz w galerii Alius (bo tam mieści się sklep) 23.02.2011 r. jeszcze przed czasem upływu ustawowych 14 dni postanowiłem zajść do sklepu i zapytać czy może już coś wiadomo. Opinia w sprawie reklamacji już tam na mnie czekała, zaskoczony byłem, że na dokumencie w sprawie reklamacji widniej data 10.02.2011 r.  A opinię wydał kierownik sklepu. W decyzji tej można przeczytać:

Obuwie poddano badaniom i stwierdzono:
Ścierania, odklejanie się podeszew w części pięty (obcas, flek) i przedstopia (zelówka i szpic) jest naturalnym objawem zużywania się obuwia w czasie eksploatacji. Czas (ścierania) uzależniony jest od sposobu chodu jak też jego intensywności oraz podłoża, na jakim się obuwie użytkuje. A zabezpieczenie tych elementów przed szybszym zużyciem należy do użytkownika obuwia. Brak podstaw do uznania reklamacji za zasadną. Naturalne zużywanie się obuwia należy naprawić sobie w ramach bieżącej konserwacji naprawczej w punkcie szewskim na własny koszt.


Czytając to uzasadnienie nieźle się uśmiałem. Wyczytałem z niego, że źle chodzę w butach i po złej nawierzchni i że jest to naturalne zużycie (w dwa miesiące). Badania i odpowiedzi dokonuje kierownik sklepu, uznając to z normę i nieuzasadnioną reklamację. Oczywiście sprawy tej tak nie zostawiłem, napisałem odwołanie od decyzji kierownika sklepu i teraz czekam.

O wydarzeniu jako ciekawostce i przestrodze opowiedzianym znajomym i jak się  okazało niektórzy z nich już wcześniej mieli podobne kłopoty reklamacją w tym sklepie.

Wniosek jest prosty - jest to standard obsługi w tym sklepie. Wiele osób nie wie, jakie ma prawa jako konsument i do kogo zwrócić się o pomoc, a nieuczciwi sprzedawcy z tego korzystają.

Jeśli mieli Państwo problemy z tym sklepem i nie wiecie jak z nim rozmawiać podajcie w komentarzach  adresy e-mail prześle wzór odwołania.

A przyszłym klientom tego sklepu odradzam w nim zakupy.”

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×