Po niemal ośmiu latach dokonano zmian w regulaminie Straży Miejskiej w Ostrołęce. Reforma ma usprawnić działanie straży. 5 marca prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik dokonał zmian w regulaminie tej formacji.
Poprzednia wersja regulaminu obowiązywała od 7 września 2012 roku. Przez te niespełna osiem lat wiele w mieście się zmieniło, dlatego pojawiła się także potrzeba zreformowania regulaminu Straży Miejskiej. Strażnikom dodano kilka zadań, zmieniono także strukturę wewnętrzną.
Do zadań straży należeć będą m.in. kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, jak również współpraca z Wydziałem Inwestycji i Drogownictwa w zakresie odbioru pasa drogowego, w związku ze zdarzeniami na drogach w granicach administracyjnych miasta.
Inna ze zmian dotyczy konkretnie organizacji pracy. Według poprzedniego regulaminu, straż miejska pełniła służbę w czterech zespołach: ds. administracyjnych i postępowań sądowych; dyżurnych; patrolowo-interwencyjnych i dzielnicowych oraz ds. obsług monitoringu i fotoradaru. Obecnie są to tylko dwa zespoły: ds. administracyjnych i postępowań sądowych oraz drugi zespół - prewencji.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.