Rada powiatu ostrołęckiego przyjęła stanowisko w sprawie rządowych planów rezygnacji z budowy szprychy CPK nr 3, łączącej Ostrołękę z Giżyckiem.
Trzecia szprycha kolejowa do Centralnego Portu Komunikacyjnego miała połączyć miasta Giżycko, Pisz i biec przez Łomżę do Ostrołęki, a dalej do Warszawy i CPK. Niedawno ta inwestycja stanęła pod znakiem zapytania, gdyż premier Donald Tusk poinformował, że rząd rezygnuje z koncepcji budowy linii kolejowych do CPK. Poinformowano natomiast o tzw. koncepcji "Y", czyli linia kolei dużych prędkości, łącząca Warszawę z Łodzią, a następnie w okolicy Sieradza rozgałęziająca się w kierunku Poznania i Wrocławia. W dodatku Ostrołęki nie ma na mapie pospiesznych czy ekspresowych linii w Horyzontalnym Rozkładzie Jazdy.
Wczoraj stanowisko w tej sprawie przyjęła rada miasta Ostrołęki. Dziś zrobiła to rada powiatu ostrołęckiego.
Ostrołęka występuje do premiera Tuska i ministrów. Niedowierzanie i niepokój
Rada miasta Ostrołęki przyjęła stanowisko w sprawie rządowych planów rezygnacji z realizacji połączenia kolejowego, tak zwanej szprychy kolejowej łączącej Giżycko-Orzysz-Pisz-…
- Z niepokojem przyjęliśmy wypowiedź Premiera RP Donalda Tuska dotyczącą realizacji Programu Centralnego Portu Komunikacyjnego i związanej z nią budowy kolejowego "Y". Z wypowiedzi tej i przedstawionych przez premiera planów można wywnioskować rezygnację z budowy szprychy nr 3. Kluczowym fragmentem szprychy miał być 140-kilometrowy odcinek linii nr 29: Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko, z którym ogromne nadzieje wiąże zarówno nasz samorząd, jak i mieszkańcy Powiatu Ostrołęckiego - napisano w przyjętym stanowisku.
Dalej rada powiatu wskazała, że nowa linia kolejowa pozwoli ograniczyć skutki wykluczenia komunikacyjnego, a budowa szybkiej kolei niesie za sobą korzyści dla ruchu turystycznego, jak również dla bezpieczeństwa. Rada powiatu była jednogłośna i głosami 20 za przyjęła stanowisko.