Na najbliższej sesji Rady Miasta Ostrołęki, radni zajmą m.in. się projektem uchwały obniżającym podatki od środków transportu do minimalnej stawki.
Przedłożony projekt uchwały zakłada obniżenie rocznych stawek podatku od środków transportowych dla ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą z dwiema osiami, z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów; ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa równej lub wyższej niż 31 ton, z 1557 zł do 1457 zł tj. do stawki minimalnej w zaokrągleniu do pełnych złotych (stawka minimalna na 2023 r. dla tej kategorii wynosi zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych 1456,27 zł).
Projekt uchwały zakłada również obniżenie rocznych stawek podatku od środków transportowych dla przyczep i naczep o trzech osiach i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów; naczepa / przyczepa + pojazd silnikowy równej lub wyższej niż 38 ton z 1039 zł do 972 zł tj. do stawki minimalnej w zaokrągleniu do pełnych złotych (stawka minimalna na 2023 r. dla tej kategorii wynosi zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych 971,63 zł).
Zakłada się, że obniżenie stawek w powyższych kategoriach pojazdów, których liczebność jest największa w firmach transportowych spowoduje uatrakcyjnienie miasta Ostrołęki jako miejsca lokowania nowych biznesów a także wpłynie korzystnie na zawieranie umów leasingu w firmach leasingowych, mających siedzibę na terenie miasta. Tak więc zakłada się, że w perspektywie czasu wpływy z tytułu podatku od środków transportowych w tych kategoriach znacznie wzrosną.- czytamy w uzasadnieniu do uchwały.