eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Przez ograniczenia na mostach w Ostrołęce najbardziej cierpią... drogi w powiecie [WIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 480
REKLAMA

Starosta ostrołęcki apeluje do władz miasta o przyspieszenie działań zmierzających do remontu mostu na Narwi. Zdaniem Stanisława Kubła wprowadzone objazdy powodują, że kierowcy rozjeżdżają drogi powiatowe, które nie są przystosowane do tak dużego obciążenia i natężenia ruchu.

Po ubiegłorocznym zamknięciu dla samochodów ciężarowych obu mostów na Narwi w Ostrołęce, niemal cały ruch większych aut przeniósł się na lokalne drogi. Objazdy poprowadzone zostały przez drogi krajowe wiodące od Różana i Nowogrodu. Kierowcy ciężarówek o masie powyżej 12 ton zmuszeni do „nadkładania” po kilkadziesiąt kilometrów zaczęli szukać skrótów. Niemal natychmiast znacząco wzrosło natężenie ruchu na drogach powiatowych, zwłaszcza na terenie gmin Goworowo i Rzekuń.

Kierowcy chcący skrócić sobie dojazd do Ostrołęki i dalej w kierunku na wschód i północ korzystają z nieprzystosowanych do znacznych obciążeń dróg powiatowych. Najbardziej cierpi na tym przebudowana niedawno droga wiodąca od skrzyżowania z DK-60 w Ponikwi Małej do Ostrołęki. Według prowadzonych przez zarządcę drogi pomiarów natężenia ruchu w ciągu doby przejeżdża tędy nawet do 1000 aut ciężarowych (ZOBACZ WIDEO).

Na tej i wielu innych drogach obowiązują ograniczenia tonażowe dla aut o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 12 ton. Jak widać jednak, kierowcy za nic mają zakazy. Skalę zjawiska widać na wykonanym przez nas nagraniu z wykorzystaniem drona. W krótkim odstępie czasu w godzinach popołudniowych z DK-60 w drogę nr 4403W gdzie obowiązuje zakaz ruchu dla aut o DMC powyżej 12 ton wjechało kilka takich pojazdów.

Starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł wystąpił do władz Ostrołęki z apelem o przyspieszenie prac związanych z remontem mostu i udrożnieniem ulicy Mostowej. Zdaniem starosty przedłużające się ograniczenia i opieszałość przy rozpoczęciu remontu przyczynia się do coraz większych kosztów, jakie powiat będzie musiał w przyszłości ponieść na naprawę sieci dróg, które obecnie najbardziej cierpią z powodu zamkniętego w Ostrołęce mostu.

- Na poprawę stanu technicznego dróg Powiat Ostrołęcki przeznaczył ogromne środki finansowe. Koszty likwidacji powstałych szkód materialnych będą wzrastały wraz z przedłużającym się okresem funkcjonowania objazdów. Zamknięty most i pogarszający się stan techniczny dróg ma negatywny wpływ na funkcjonowanie firm z terenu powiatu ostrołęckiego, które pozbawione są możliwości przejazdu krótszą trasą. Mogą również zostać pozbawione przejezdności po drogach powiatowych. Mieszkańcy i firmy powiatu oczekują zmiany tej sytuacji w trosce o usprawnienie ruchu drogowego, poprawę bezpieczeństwa i warunków życia – pisze starosta Kubeł w swoim apelu do władz miasta.

Problem poruszony przez starostę nie dotyczy jednie drogi przez tereny gminy Goworowo i Rzekuń, lecz także kilku innych miejsc. Wzmożony ruch aut ciężarowych odnotowano również na terenie gmin Lelis, Baranowo, Olszewo-Borki i Kadziło. Ta cześć powiatu jest dodatkowo „poszkodowana” przez wysoki stan wód gruntowych, co w połączeniu z nadmiernym obciążeniem przez jeżdżące ciężarówki, pogłębia jedynie dewastację stanu dróg.

Obecnie nie wiadomo jeszcze, kiedy miasto rozpocznie remont mostu. Według ostatnich informacji, w ciągu najbliższych miesięcy ma powstać tymczasowa przeprawa przez Narew, z której korzystać będą mogli kierowcy pojazdów ciężarowych.


Nagranie przedstawia skrzyżowanie z DK-60 w Ponikwi Małej do Ostrołęki, w ciągu zaledwie kilkunastu minut zarejestrowaliśmy kilkanaście samochodów ciężarowych na drodze z ograniczeniem tonażu do 12 ton.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×