Szeroko pojęta organizacja imprez i dbanie o promocję miasta nie jest łatwym zadaniem. Pracownicy odpowiedzialni za tę część funkcjonowania ratusza muszą przyzwyczaić się do nadliczbowych godzin w weekendy.
Urząd Miasta Ostrołęki. Promocja i social media
W ostrołęckim ratuszu sprawy związane z organizacją wydarzeń o charakterze promocyjnym w przestrzeni publicznej obsługuje 5 osób. Za social media odpowiedzialna jest na chwilę obecną tylko jedna osoba. Osoby zajmujące się promocją i social mediami pracują również w soboty i niedziele, w związku z organizowanymi wydarzeniami.
Stawką wizerunek miasta
Pracownik dbający o social media w ratuszu to osoba odpowiedzialna za zarządzanie oficjalnymi profilami społecznościowymi miasta. Jego głównym celem jest budowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku miasta, komunikacja z mieszkańcami oraz informowanie o najważniejszych wydarzeniach, działaniach i projektach realizowanych przez władze lokalne. Regularnie publikuje treści związane z różnymi aspektami życia miasta, takimi jak kultura, sport, edukacja, bezpieczeństwo, rozwój infrastruktury czy usługi publiczne.
Przy skutecznym zarządzaniu kanałami social media, budowana może być więź między miastem a jego społecznością, wspierając dialog, partycypację obywateli i budowanie pozytywnego wizerunku miasta zarówno lokalnie, jak i globalnie.
Praca także w weekendy
Pracownicy Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki często pracują w nadliczbowych godzinach. W 2021 roku - było to 179 godzin, a w 2022 roku - aż 378 godzin i 55 minut. Jak rozliczane są nadliczbowe godziny? W ostrołęckim ratuszu wyboru formy rozliczenia dokonuje pracownik. Ma dwie opcje:
- wynagrodzenie;
- czas wolny w tym samym wymiarze, który na jego wniosek może być udzielony w okresie bezpośrednio poprzedzającym urlop wypoczynkowy lub po jego zakończeniu;
Pracownicy odpowiedzialni za organizcję wydarzeń i promocję wykonują niełatwe zadania i - jak widać - w pracy spędzają dużo czasu. Tym bardziej warto docenić wykonywane przez nich działania.