eOstroleka.pl
Region,

Pozycjonowanie stron - kiedy efekty?

REKLAMA
zdjecie 1921
REKLAMA

Pozycjonowanie stron jest jedną z powszechnie stosowanych form reklamy w internecie. To sposób na zwiększenie widoczności witryny w sieci oraz dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Na pozycjonowanie stron składa się wiele poszczególnych działań, ale kiedy można spodziewać się ich efektów? Dowiedzmy się!

Pozycjonowanie stron - co to jest?

Pozycjonowanie stron to od wielu lat temat, który jest bardzo często poruszany. Skuteczność tego procesu może być bardzo wysoka, o ile jest przeprowadzany w odpowiedni sposób. Tylko, czym właściwie jest pozycjonowanie? To pakiet działań dotyczących strony internetowej, mający na celu zdobywanie przez nią wysokich miejsc w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. W ramach pozycjonowania dąży się do tego, aby witryna była widoczna na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, a nie gdzieś dalej. Użytkownicy internetu głównie korzystają z pierwszej strony wyników wyszukiwania, czasem też z drugiej. Dalej raczej nie zaglądają. Dlatego też warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy i docierać do potencjalnych klientów, którzy jej szukają.

Pozycjonowanie stron - na czym polega?

Proces, jakim jest pozycjonowanie stron, wymaga odpowiednich działań. W głównej mierze są one skoncentrowane na konkretnej witrynie, ale dotyczą również obszaru poza nią. Pozycjonowanie stron polega m.in. na:

●     poprawie struktury witryny nadając jej przejrzystości i czytelności,

●     optymalizacji kodu strony,

●     poprawie czasu ładowania witryny na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,

●     zbudowaniu bądź modyfikacji responsywności strony, aby prawidłowo wyświetlała się na komputerach, smartfonach, tabletach i zachowała przy tym pełną użyteczność,

●     stworzeniu lub poprawie tekstów oraz komunikatów, które powinny być przyjazne użytkownikowi oraz wyszukiwarce,

●     content marketingu, czyli tworzeniu ciekawych i angażujących treści, docenianych przez roboty wyszukiwarki,

●     link buildingu, w ramach którego porządkuje się linkowanie wewnętrzne oraz zdobywa linki z zewnętrznych witryn,

●     poprawie lub stworzeniu od nowa tytułów oraz opisów wszystkich podstron.

 

Powyższe działania dobiera się do strony na podstawie wcześniej przeprowadzonego audytu SEO. Znajdują one swoje odzwierciedlenie w strategii pozycjonowania stron, która wedle Agencji Interaktywnej Manley ( https://manley.pl/ ) jest kluczowa dla skutecznego przeprowadzenia tego procesu.

Pozycjonowanie stron - kiedy można zauważyć efekty?

Wiele mówi się o tym, że pozycjonowanie nie dostarczy efektów natychmiastowo. Nie ma co się temu dziwić. Samo opracowanie zmian i ich wdrożenie wymaga czasu. Modyfikacje muszą być także zauważone przez roboty wyszukiwarki. Kiedy więc można zauważyć efekty pozycjonowania stron? Nie da się jednoznacznie tego stwierdzić w każdym przypadku. Pozycjonowanie stron zależy bowiem nie tylko od zakresu działań, ale także od dotychczasowej kondycji witryny. Przyjmuje się jednak, że pierwsze efekty SEO widoczne są średnio po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia prac. Będą się one jednak długo utrzymywać, o ile pozycjonowanie stron będzie nadal przeprowadzane.

Podsumowanie

Witryny internetowe to miejsca, gdzie potencjalni klienci mogą dowiedzieć się ciekawych rzeczy o firmie, ale przede wszystkim zakupić jej produkty. Dlatego też warto pozycjonować stronę w sieci. Proces ten jest czasochłonny, ale godny uwagi, ponieważ charakteryzuje się wysoką skutecznością.

Artykuł sponsorowany. 

Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26  27 dk28 dk29 dk30  1
×