Pozycjonowanie stron jest jedną z powszechnie stosowanych form reklamy w internecie. To sposób na zwiększenie widoczności witryny w sieci oraz dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Na pozycjonowanie stron składa się wiele poszczególnych działań, ale kiedy można spodziewać się ich efektów? Dowiedzmy się!
Pozycjonowanie stron - co to jest?
Pozycjonowanie stron to od wielu lat temat, który jest bardzo często poruszany. Skuteczność tego procesu może być bardzo wysoka, o ile jest przeprowadzany w odpowiedni sposób. Tylko, czym właściwie jest pozycjonowanie? To pakiet działań dotyczących strony internetowej, mający na celu zdobywanie przez nią wysokich miejsc w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. W ramach pozycjonowania dąży się do tego, aby witryna była widoczna na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, a nie gdzieś dalej. Użytkownicy internetu głównie korzystają z pierwszej strony wyników wyszukiwania, czasem też z drugiej. Dalej raczej nie zaglądają. Dlatego też warto pozycjonować stronę internetową swojej firmy i docierać do potencjalnych klientów, którzy jej szukają.
Pozycjonowanie stron - na czym polega?
Proces, jakim jest pozycjonowanie stron, wymaga odpowiednich działań. W głównej mierze są one skoncentrowane na konkretnej witrynie, ale dotyczą również obszaru poza nią. Pozycjonowanie stron polega m.in. na:
● poprawie struktury witryny nadając jej przejrzystości i czytelności,
● optymalizacji kodu strony,
● poprawie czasu ładowania witryny na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,
● zbudowaniu bądź modyfikacji responsywności strony, aby prawidłowo wyświetlała się na komputerach, smartfonach, tabletach i zachowała przy tym pełną użyteczność,
● stworzeniu lub poprawie tekstów oraz komunikatów, które powinny być przyjazne użytkownikowi oraz wyszukiwarce,
● content marketingu, czyli tworzeniu ciekawych i angażujących treści, docenianych przez roboty wyszukiwarki,
● link buildingu, w ramach którego porządkuje się linkowanie wewnętrzne oraz zdobywa linki z zewnętrznych witryn,
● poprawie lub stworzeniu od nowa tytułów oraz opisów wszystkich podstron.
Powyższe działania dobiera się do strony na podstawie wcześniej przeprowadzonego audytu SEO. Znajdują one swoje odzwierciedlenie w strategii pozycjonowania stron, która wedle Agencji Interaktywnej Manley ( https://manley.pl/ ) jest kluczowa dla skutecznego przeprowadzenia tego procesu.
Pozycjonowanie stron - kiedy można zauważyć efekty?
Wiele mówi się o tym, że pozycjonowanie nie dostarczy efektów natychmiastowo. Nie ma co się temu dziwić. Samo opracowanie zmian i ich wdrożenie wymaga czasu. Modyfikacje muszą być także zauważone przez roboty wyszukiwarki. Kiedy więc można zauważyć efekty pozycjonowania stron? Nie da się jednoznacznie tego stwierdzić w każdym przypadku. Pozycjonowanie stron zależy bowiem nie tylko od zakresu działań, ale także od dotychczasowej kondycji witryny. Przyjmuje się jednak, że pierwsze efekty SEO widoczne są średnio po 3-6 miesiącach od rozpoczęcia prac. Będą się one jednak długo utrzymywać, o ile pozycjonowanie stron będzie nadal przeprowadzane.
Podsumowanie
Witryny internetowe to miejsca, gdzie potencjalni klienci mogą dowiedzieć się ciekawych rzeczy o firmie, ale przede wszystkim zakupić jej produkty. Dlatego też warto pozycjonować stronę w sieci. Proces ten jest czasochłonny, ale godny uwagi, ponieważ charakteryzuje się wysoką skutecznością.
Artykuł sponsorowany.