Na koniec 2021 roku radni podejmą decyzję dotyczącą opłaty targowej, jaka ma obowiązywać na targowisku miejskim w Ostrołęce w przyszłym roku. Co istotne - opłata ma powrócić już bez "taryfy ulgowej" związanej z COVID-19. Niektóre opłaty mogą pójść mocno w górę.
W kwietniu 2020 roku, z powodu pandemii koronawirusa, rada miasta znacznie obniżyła większość stawek opłaty targowej na ostrołęckim targowisku.
- Takie działanie miało związek ze stanem pandemii COVID-19, obowiązującym na terenie całego kraju i uwzględniało fakt, że ograniczone możliwości dokonywania sprzedaży przez większość miesięcy 2020 r. niewątpliwie przełożyły się na kondycję ekonomiczną podmiotów, które utrzymują się z handlu obwoźnego - uzasadniano.
Obniżona opłata obowiązywała do końca 2020 roku, a od 1 stycznia 2021 r. pobieranie opłat zawieszono.
Obecnie nie obowiązują już ograniczenia w handlu, więc planowane jest przywrócenie opłaty w standardowych stawkach. Jednak niektóre ceny pójdą w górę - szczególnie te dotyczące sprzedaży dokonywanej z pojazdów dostawczych i ciężarowych.
- Uznano bowiem taką podwyżkę za zasadną, gdyż sprzedaży z pojazdów dostawczych i ciężarowych dokonują więksi przedsiębiorcy, którzy nie będą mieli problemu z uiszczeniem opłat na takim poziomie a jednocześnie zwiększone wpływy z tytułu opłaty targowej, zrekompensują miastu konieczność napraw nawierzchni targowiska a także innych miejsc gdzie dokonywany jest handel, uszkodzonych w związku z ruchem tego typu ciężkich pojazdów - czytamy w projekcie uchwały.
W 2022 roku zaplanowano w budżecie miasta Ostrołęki wpływy z opłaty targowej w kwocie 250 000 zł. Poniżej proponowane stawki.
Strefa I. Teren targowiska miejskiego i zamknięty teren giełdy samochodowej przy ul. Targowej i ul. Tadeusza Zawadzkiego „Zośki”. Dzienna opłata od sprzedaży z :
- samochodu osobowego lub samochodu osobowego z przyczepą - 12 zł;
- ciągnika rolniczego lub ciągnika rolniczego z przyczepą - 12 zł;
- samochodu dostawczego do 3,5t. - 18 zł (wcześniej nie było tej opłaty);
- samochodu dostawczego z przyczepą do 3,5 t. - 24 zł (wcześniej było 15 zł);
- samochodu ciężarowego - 36 zł (wcześniej było 18 zł);
- samochodu ciężarowego z przyczepą - 48 zł (wcześniej było 20 zł);
Od sprzedaży z oznaczonych powierzchni handlowych za 1 m2 tych powierzchni (poprzednio - od sprzedaży z ziemi za 1 m2 zajętej powierzchni) - 3 zł.
Od sprzedaży pojazdu :
- samochodu osobowego, dostawczego, ciężarowego lub ciągnika - 10 zł;
- przyczepy lub naczepy - 5 zł;
- motocykla - 5 zł (było 3 zł);
Strefa II. Granica administracyjna miasta Ostrołęki z wyłączeniem Strefy I.
Od sprzedaży z:
- samochodu osobowego lub samochodu osobowego z przyczepą - 120 zł;
- ciągnika rolniczego lub ciągnika rolniczego z przyczepą - 120 zł (było 150 zł);
- samochodu dostawczego do 3,5t. - 180 zł (było 150 zł);
- samochodu dostawczego z przyczepą do 3,5 t. - 240 zł (wcześniej nie było tej opłaty);
- samochodu ciężarowego - 360 zł (było 180 zł);
- samochodu ciężarowego z przyczepą - 480 zł (było 200 zł);
Od sprzedaży z ziemi za 1 m2 zajętej powierzchni - 10 zł.
Od sprzedaży pojazdu :
- samochodu osobowego, dostawczego, ciężarowego lub ciągnika - 400 zł
- przyczepy lub naczepy - 200 zł
- motocykla - 200 zł
Czy takie stawki będą obowiązywać w 2022 roku? O tym zdecyduje rada miasta. Sesja już 30 grudnia br.