Posłowie otrzymali ponad siedmioprocentową podwyżkę ryczałtu na biura poselskie. Środki te nie mogą być wykorzystywane na inne cele niż te związane z prowadzeniem biura poselskiego lub senatorskiego.
Zgodnie z art. 23 ust. 3 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora parlamentarzystom przysługuje ryczałt na pokrycie kosztów związanych z funkcjonowaniem biur. Zasady i wysokość tego ryczałtu określają wspólnie Marszałek Sejmu i Marszałek Senatu.
Od 1 stycznia 2017 r. ryczałt wzrósł z 13 200 do 14 200, czyli o 7,5 proc. Z tych pieniędzy posłowie muszą pokryć wszystkie wydatki związane z utrzymaniem biura takie jak m.in. wynagrodzenie pracowników biura, ekspertyzy i opinie oraz tłumaczenia, czy też czynsz oraz inne opłaty związane z najmem lokalu, w którym znajduje się biuro poselskie. Z tych środków pokrywane są również m.in. koszty zakupu materiałów biurowych, podróże służbowe pracowników biura poselskiego oraz usługi telekomunikacyjne związane z wykonywaniem mandatu poselskiego. Podwyżka ma na celu lepszą organizację pracy parlamentarzystów, pozwalającą na należyte wywiązywanie się z obowiązków posła i senatora. Jest też związana m.in. ze zmieniającymi się warunkami na rynku pracy (podwyżka płacy minimalnej, najniższa od 26 lat stopa bezrobocia).
Kwota ryczałtu nie rośnie w sytuacji, gdy poseł ma też filie biura poselskiego – obowiązkowe jest utworzenie tylko jednego biura, ale wielu posłów w ramach tych samych środków tworzy zarówno biuro podstawowe, jak i filie. Ryczałt na prowadzenie biura poselskiego to pieniądze przeznaczone do tzw. wyliczenia się – niewydatkowane pieniądze trzeba zwrócić.
Posłowie dostaną podwyżki na biura poselskie
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |