Polski pociąg Impuls 45 WE produkowany przez NEWAG S.A. pobił rekord prędkości. Na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pojechał z prędkością 226 km/h. Pociąg, przygotowany na zlecenie Kolei Mazowieckich, jest najszybszym pojazdem skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce.
Światowa jakość
Za sukcesem stoi zespół młodych inżynierów z działu Badań i Rozwoju NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Testowany pociąg, pod względem konstrukcyjnym posiada tożsame rozwiązania z pociągami wiodących producentów taboru kolejowego na świecie . Rodzina maszyn typu Impuls reprezentuje grupę pojazdów przeznaczonych do ruchu regionalnego oraz międzyregionalnego i stanowi bazę konstrukcyjną do zaprojektowania pojazdów wyższych prędkości, rzeczywistego odpowiednika Pendolino.
– Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce, producentowi pojazdu, a także maszynistom osiągnięcia tak imponującego wyniku – powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. Waldemar Kuliński.
Szybki i bezpieczny
Podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów, takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy, oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.
Pojazd, który pobił rekord prędkości, to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową ma dostarczyć Kolejom Mazowieckim NEWAG S.A.
– Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 km/h i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa – podkreślił Andrzej Markowski, maszynista-instruktor w Kolejach Mazowieckich. – Pojazd prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Potwierdzam opinie moich kolegów, którzy bardzo go chwalą – dodał.
– Wszystkie parametry mówiące o bezpieczeństwie i stabilności biegu są zgodne z oczekiwaniami, żaden z parametrów nie przekroczył wartości dopuszczalnych, pozostał duży zapas bezpieczeństwa – stwierdził Grzegorz Wysocki z Instytut Kolejnictwa.
Impuls 45WE
Impuls, produkowany w Nowym Sączu, jest przykładem zastosowania najnowszych trendów projektowych, z jakimi można się spotkać na światowych torach. Jest to pojazd pięcioczłonowy, niskopodłogowy i jednoprzestrzenny. Jako pierwszy polski pojazd spełnia najnowsze wymagania zawarte w TSI, czyli zbiór rygorystycznych wymagań i obowiązujących norm.
Dzięki spełnieniu TSI NOI, TSI PRM, TSI SRT oraz TSI LOC&PAS Impuls 45WE gwarantuje komfort i bezpieczeństwo pasażerom i maszynistom. Jest w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy z 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych 45 WE Impuls ma po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących.
Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.
Polski pociąg Impuls pobił rekord prędkości
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |