Prezydent Ostrołęki ma rozważyć wystąpienie z pismami o uruchomienie połączeń kolejowych do Olsztyna, Białegostoku i Małkini. Choć, jak twierdzi, nie jest to kompetencja samorządu Ostrołęki, to jest zrozumienie dla kolejowych potrzeb pasażerów.
- W imieniu mieszkańców regionu Ostrołęki oraz moim własnym proszę Pana Prezydenta o ponowne wystąpienie do Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Marszałka Województwa Podlaskiego o jak najszybszą decyzję w sprawie uruchomienia pociągów pasażerskich - napisał w interpelacji do prezydenta Ostrołęki radny Jerzy Grabowski. Radny wskazuje cztery linie.
- nr 29 — Ostrołęka Warszawa, zwiększenie bezpośrednich połączeń do Warszawy,
- nr 35 — Ostrołęka — Szczytno — Olsztyn,
- nr 36 — Ostrołęka — Śniadowo — Białystok,
- nr 34 — Ostrołęka — Małkinia przez Ostrów Mazowiecką.
"Mamy już zrewitalizowany Dworzec PKP, poczekalnię dla podróżnych, wybudowany nowy peron nr 1, piękny nowy funkcjonalny most z kładką pieszo-rowerową, dostępność do bezpłatnego parkingu przy Dworcu PKP oraz bezpłatny dojazd autobusami MZK Sp. z o.o. z Ostrołęki do dworca i z powrotem. Infrastruktura ta bardzo dobrze wpisuje się w rozwój linii kolejowych oraz kursowanie połączeń pasażerskich" - dodał Grabowski.
Odpowiedź prezydenta już nadeszła: co prawda nie jest to kompetencja samorządu miasta, ale Łukasz Kulik ma rozważyć skierowanie odpowiednich pism związanych z poszerzeniem oferty kolejowej w mieście.
- Zadanie nie należy do kompetencji samorządu Miasta Ostrołęki. Jednakże rozważę wystąpienie do Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Marszałka Województwa Podlaskiego o uruchomienie połączeń kolejowych na wymienionych przez Pana liniach nr 29, nr 36, nr 34 - odpowiedział prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik.
Włodarz miasta przypomniał, że uruchomienie połączenia na linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Chorzele planowane jest na 11 czerwca br., o czym pisaliśmy niedawno tutaj.
- W tej sprawie w terminie 6-12 marca br odbyły się konsultacje społeczne. Wszystkie uwagi i wnioski do projektowanego rozkładu jazdy na tej linii , które wpłynęły do Urzędu Miasta, zostały przekazane Marszałkowi Województwa Mazowieckiego pismem z dnia 13 marca 2023 roku. Wydłużenie tej linii do Szczytna i do Olsztyna, jak Pan Radny zapewne się orientuje, uzależnione jest od inwestycji w infrastrukturę kolejową i zaangażowania w związku z tym dużych środków finansowych - wskazał prezydent Kulik w piśmie do radnego Grabowskiego.