Na trasę do Helu wyruszyły pierwsze pociągi po przerwie związanej z rewitalizacją linii. Aby zapewnić pasażerom dojazd na piaszczyste plaże, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nadały priorytet realizacji tej inwestycji.
Linia kolejowa Reda – Hel cieszy się największą popularnością w czasie wakacji, gdy oprócz pociągów regionalnych uruchamiane są sezonowe połączenia wakacyjne. Choć realizacja inwestycji potrwa według planu do stycznia 2014 roku, zaplanowano ją w taki sposób, by nie utrudniać kolejowego ruchu turystycznego. Przejezdność linii kolejowej na Hel z dotychczasową prędkością eksploatacyjną na poziomie 80 km/h jest zapewniona od północy 20 czerwca do 2 września.
Głównym celem inwestycji jest skrócenie podróży pociągiem na Hel o około pół godziny. Zaplanowane prace obejmują wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km, wymianę podkładów na długości ponad 23 km i naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km. Niezelektryfikowana i jednotorowa linia kolejowa z Redy do Hel liczy ponad 61km. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Skrócenie czasu przejazdu do stacji końcowej będzie możliwe dzięki prowadzonej przebudowie przejazdów kolejowych na których dotąd ze względów bezpieczeństwa pociągi musiały zwalniać do 20 km/h. Po rewitalizacji ulegnie to zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające – w tym między innymi, samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.
Całkowity koszt projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Pociągi wróciły na trasę do Helu
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |