eOstroleka.pl
,

Pociągi wróciły na trasę do Helu

REKLAMA
zdjecie 480
Szlak kolejowy na Hel / fot. transport.gov.plSzlak kolejowy na Hel / fot. transport.gov.pl
REKLAMA

Na trasę do Helu wyruszyły pierwsze pociągi po przerwie związanej z rewitalizacją linii. Aby zapewnić pasażerom dojazd na piaszczyste plaże, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nadały priorytet realizacji tej inwestycji.

Linia kolejowa Reda – Hel cieszy się największą popularnością w czasie wakacji, gdy oprócz pociągów regionalnych uruchamiane są sezonowe połączenia wakacyjne. Choć realizacja inwestycji potrwa według planu do stycznia 2014 roku, zaplanowano ją w taki sposób, by nie utrudniać kolejowego ruchu turystycznego. Przejezdność linii kolejowej na Hel z dotychczasową prędkością eksploatacyjną na poziomie 80 km/h jest zapewniona od północy 20 czerwca do 2 września.

Głównym celem inwestycji jest skrócenie podróży pociągiem na Hel o około pół godziny. Zaplanowane prace obejmują wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad  10 km, wymianę podkładów na długości ponad  23 km i naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km. Niezelektryfikowana i jednotorowa linia kolejowa z Redy do Hel liczy ponad 61km. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Skrócenie czasu przejazdu do stacji końcowej będzie możliwe dzięki prowadzonej przebudowie przejazdów kolejowych na których dotąd ze względów bezpieczeństwa pociągi musiały zwalniać do 20 km/h. Po rewitalizacji ulegnie to zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające – w tym między innymi, samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa,  rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.

Całkowity koszt projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego  na lata 2007-2013.

Źródło: transport.gov.pl
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×