41-letnia mieszkanka powiatu wyszkowskiego padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Kobieta straciła kilka tysięcy złotych po tym, jak pod dyktando fałszywego pracownika banku przekazała mu kody Blik.
Oszuści podszywający się pod pracowników banków to coraz częstszy problem. W tym przypadku przestępca zadzwonił do kobiety i poinformował ją, że środki na jej koncie są zagrożone i mogą zostać wyłudzone. Następnie instruował ją, jak ma postępować, aby je zabezpieczyć.
Niestety, kobieta uwierzyła oszustowi i pod dyktando przekazała mu kody Blik. W ten sposób straciła kilka tysięcy złotych.
informuje mł. asp. Wioleta Szymanik, rzecznik prasowy KPP w Wyszkowie.
Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami!
Pamiętaj:
- Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie kodów Blik ani innych danych logowania do bankowości internetowej.
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku.
- Możesz też osobiście udać się do oddziału banku, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.
- Przestrzeganie tych kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności!