Koleje Mazowieckie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy planują wprowadzenie bezpośredniego połączenia z Ostrołęki do Warszawy. Wstępne szczegóły już są znane - rano pociąg ma jechać ze stolicy do Ostrołęki, po południu - w odwrotnym kierunku.
Nowe połączenie z Ostrołęki do Warszawy
Spółka Koleje Mazowieckie poinformowała, że w rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026 nie przewiduje znaczących zmian w kursowaniu pociągów na linii do Ostrołęki. Decyzja ta podyktowana jest planowaną przez PKP PLK modernizacją infrastruktury na tej trasie, która ma rozpocząć się w 2026 roku. Jak wyjaśnia przewoźnik, prace modernizacyjne na jednotorowej linii najprawdopodobniej wymuszą wprowadzenie Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Na tym etapie szczegóły planowanych robót nie są jeszcze znane.
Mimo braku większych zmian, pasażerowie mogą liczyć na jedną istotną nowość – Koleje Mazowieckie wprowadzą bezpośrednie połączenie na trasie Warszawa-Ostrołęka. Będzie to poranny pociąg z Warszawy do Ostrołęki oraz popołudniowy kurs powrotny z Ostrołęki do stolicy. Nowe połączenia będą realizowane wyłącznie w dni robocze. Połączenie pozwoli na wygodniejsze przemieszczanie się między Ostrołęką a Warszawą bez konieczności przesiadek. Szczegółowy rozkład jazdy oraz dokładne godziny nowych połączeń zostaną podane do wiadomości w późniejszym terminie.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
~Pasendżer, 13:08 23-04-2025, 82%
Przecież już są bezpośrednie połączenia. O co chodzi?
~Pytam się, 19:11 23-04-2025, 36%
@~Pasendżer
1. Dlaczego ostrołęccy radni+prezydent oraz posłowie z ostrołeki do tej pory nie wpłyneli na marszałka struzika i całe to pkp intercity , że ostrołęka nie ma pociągów dalekobieżnych ?
2. Dlaczego ludzie z miasta 50-tysięcznego dojeżdżają do małej miejscowości tłuszcz , gdzie czekają na inny pociąg z równie małej wioski małkinia - skąd wyjeżdżają puste pociągi w kierunku wioski zwanej ,,tłuszcz'' ?
3. Dlaczego nasi samorządowcy i posłowie nie dołożyli jeszcze dwóch par pociągów do Białegostoku jako koleje mazowieckie ??? ( na poranny pociąg do Białegostoku , jest tylu chętnych , że niestety nie ma już miejsc siedzących ), studenci muszą jechać w niedzielę o 10-tej rano , bo nie ma pociągu około 15-16 tej
WSTYD i ŻENADA
~fakty na dzis, 19:14 23-04-2025, 34%
@~Pasendżer
A oto kilka faktów o miastach gdzie przechodzi linia jednotorowa nawet nie zelektryfikowana a mają dalekobieżne Inter City (Bielsk Podlaski , Hajnówka , Czeremcha , Ełk , Pisz, Szczytno , Ruciane Nida i wiele innych ) :
1. z Ostrołęki na peron w polu w chorzelach jeśdzi 8 par pustych pociągów , komu na tym tak zależy ????? a do Białegostoku 2 pary , które zorganizował marszałek woj.podlaskiego a nie nasi samorządowcy
2. Ełk ma pociągi dalekobieżne np. z Gdyni głównej do warszawy TLK 51102 przez Białystok – Bielsk Podlaski-Czeremche-Siedlce odległosc około 750 km!!!!!! podczas gdy odległość Gdynia – warszawa przez ostrołęke ok. 420 km
3. Bielsk Podlaski ma pociągi dalekobieżne do Gdyni Głównej przez Białystok oraz do Warszawy TLK 51102 przez -Czeremche-Siedlce , oraz IC do Warszawy przez Czeremche, chociaż przebiega tamtendy tylko jeden tor niezelektryfikowany
4. Hajnówka ma pociągi dalekobieżne do Gdyni Głównej przez Białystok oraz do Warszawy TLK 51102 przez -Czeremche-Siedlce , oraz IC do Warszawy przez Czeremche, chociaż przebiega tamtendy tylko jeden tor niezelektryfikowany
5. Czeremcha ma 3 pociągi bezpośrednie do Warszawy , chociaż mogliby tylko do Siedlec , a potem przesiadka do warszawy , tak jak ostrołeczanie w tłuszczu
6. Już nie wspomnę o pociagu Białystok – szczecin przez ełk , chociaż gdyby posłowie i rada miasta się postarali to inna krótsza droga byłaby : Białystok – ostrołeka – wielbark- działdowo- grudziąc – chojnice – szczecin
7. można starać się o połączenie do Lublina przez tłuszcz – minsk mazowiecki -Dęblin lub przynajmniej Ostrołęka- Dęblin lub Olsztyn-Dęblin przez ostrołękę
Gość, 21:08 23-04-2025, 100%
@~Pytam się
Dlaczego ludzie do tej pory głosowali na marszałka Struzika? Wstyd i Żenada.
~Janek, 23:49 23-04-2025, 91%
@~fakty na dzis
1. Połączenia regionalne realizowane są na wniosek Marszałka danego województwa i „on za to płaci”. Może wjechać max 30 km poza granice województwa. Marszałek województwa szuwarowi-bagiennego nie jest zainteresowany dopłacaniem do kursów KM w głąb województwa dlatego mamy tylko wymianę kilometrów tj. 2 połączenia KM do Szczytna i 1 połączenie PR do Ostrołęki.
2,3,4,5 - połączenia Intercity są wykonywane na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Zachęcam do pisania zgłoszeń poprzez profil zaufany oraz naciski poprzez samorządowców których wybraliście do reprezentowania Was w Sejmie (zwłaszcza że Ostrołęka ma silną reprezentację w tej kadencji)
6. Odcinek Wielbark-Nidzica jest nieprzejezdny, tak samo Działdowo-Brodnica. Rada miasta nic do tego nie ma, proszę nie pisać bzdur.
7. Nie wiem co miałoby wnieść połączenie Ostrołęki z Dęblinem. Zadbajmy o podstawy:
-pilny remont linii Ostrołęka-Tłuszcz wraz z odbudową mijanek m.in Dalekie w celu zwiększenia przepustowości trasy
-Zwiększenie częstotliwości połączeń bezpośrednich Ostrołęka-Warszawa. W godzinach szczytu co godzinę, poza szczytem co 2h
-Jak najszybsze porozumienie trójstronne z marszałkami województw warm-maz i podlaskiego celem wydłużenia połączeń regionalnych: Ostrołęka - Chorzele do Szczytna a część do Olsztyna, a z drugiego kierunku w stronę Białegostoku/Łomży.
2 pary bezpośrednie Olsztyn-Łomża/Bialystok p. Ostrołękę (PR Olsztyn) + 2 pary KM, 2 pary Bialystok - Ostrołęka (PR Bialystok), 4 pary Łomża-Szczytno (KM). Pociągi w Ostrołęce skomunikowane z elektrycznym do Warszawy Wileńskiej
~Mała, 06:31 24-04-2025, 100%
@~Pytam się
Będą mogli się więcej pouczyć w szkole
~Aaa, 13:17 23-04-2025, 100%
Albo będzie dodatkowe połączenie bezpośrednie, albo zabiorą z istniejącego kursy w weekendy.
~On, 13:41 23-04-2025, 63%
Po wyborach zlikwidują jak Bonżur wygra
~tępiciel lemingów, 14:58 23-04-2025, 33%
@~On
Chyba Ciebie.
~Czajka, 17:03 23-04-2025, 89%
@~On
Dupiarz dorzuca od siebie, wagon szklana kula z rekinami dla atrakcji
~Kris, 13:59 23-04-2025, 88%
Rozumiem że będzie jedno bezpośrednie połączenie więcej czyli 3 zamiast dwóch tylko powinno być odwrotnie, rano z oki a po południu z wawy
~Ferdousi, 14:32 23-04-2025, 24%
Długo nad tym myśleli- no geniusze! Ja to w ogóle nie rozumiem po co jest ta "zajawka" w postaci Tłuszcza czy tam Wyszkowa. Ze jak się chce dojechać do Warszawy to TRZEBA DO- JECHAĆ DO TŁUSZCZA ( ALBO WYSZKOWA) POCZEKAĆ NA POCIĄG DO WARSZAWY...Kuźwa toć to jest prosta droga,niedługa -raptem 100km. Ani tam granicy nie ma jakiejś państwowej, albo różnej szerokości torów a oni kombinują od lat z przesiadką w Tłuszczu.Dojedziesz do Warszawy "ale nie tak prosto Polaku". Do Kijowa zrobimy ci bezpośrednie połączenie a do Warszawy -kombinuj. I naigrywają się z Polaków.
~xyz, 15:59 23-04-2025, 21%
@~Ferdousi
Popieram rozumowanie. To tak wygląda naiwny marketing, zamotany i odległy w czasie z dziwnymi nowościami : pociąg z Warszawy rano do Ostrołęki /po co, by noc spędzić w hotelu?/. Raczej z Ostrołęki rano do Warszawy ma sens. Czemu tylko w dni robocze to bezpośrednie połączenie? Po co w ogóle taki artykuł?
~Dojeżdżający, 15:51 23-04-2025, 100%
Po co jechać rano z Warszawy do Ostrołęki? Chyba odwrotnie do pracy się jeździ. Do stolicy za chlebem.
~Bolo, 16:30 23-04-2025, 100%
Idealne połączenie dla jadących z Warszawy na egzamin do WORDu w Ostrołęce
~jadzia, 17:02 23-04-2025, 100%
Powinno być - rano z Ostrołęki po godz. 15 z Warszawy. Takie ustawienie powoduje, że jest to pociąg dla warszawiaków.
~Ferdousi, 17:56 23-04-2025, 10%
To takie "kombinowanie dla kombinowania" ( z tą przesiadką w Tłuszczu) a później się dziwią że ludzie do Warszawy nie jeżdżą pociągiem. A jeśli chodzi o obłożenie tej linii pasażerami. Z tego co pamiętam to: obłożenie pasażerami z Warszawy do Tłuszcza ( i odwrotnie) jest DUŻE, BARDZO DUŻE.- Wiadomo: powroty z pracy w Warszawie. Już to samo,samo obłożenie pasażerami do Tłuszcza powinno dawać "coś tam". Nie piszę że "zysk" bo to są dane"trudno dostępne" i nie chce pisać o "zysku". Ale ludzie: do Tłuszcza jest tłok że nie ma gdzie siedzieć-pociąg nabity ( przynajmniej tak kiedyś było) no to chyba jakiś zarobek tam jest? Inaczej mówiąc: chyba Tłuszcz "zarobił" by na "Ostrołękę"? Ps. Zarobku ,Zysku kolei z biletów specjalnie nie poruszam bo to jakaś "terra incognita", diabli wiedzą jak oni to liczą. Nieraz z Krakowa( czy tam do Krakowa) jechałem expresem ,expres był prawie pusty. No to na pewno chyba na tym kursie stracili. ukraińcom dali za darmo jeżdżenie pociągami. Teraz na Kartę Polaka można mieć jakieś zniżki. Tylko że Kartę Polaka to se można na bazarze w Kijowie kupić i ukraińcy "mają "Kartę Polaka".
~G5, 19:42 23-04-2025, 29%
@~Ferdousi
Konkretnie to PIS sprowadził do Polski blisko 5 milionów cudzoziemców i im wszystko dał za "darmo", ale za wszystko zapłacili pracujący Polacy. Teraz ich kandydat na prezydenta ma plan, aby tych co doprowadzili Polskę do ruiny i kradli miliardy ułaskawiac. W innym przypadku Ci z PIS co łamali prawo będą mieszkać na Ukrainie lub Węgrzech, Białorusi, aby nie iść siedzieć za to co robili Polsce i Polakom.
Gość, 21:12 23-04-2025, 91%
@~G5
Konkretnie to PiS legalnie sprowadził miliony obcokrajowców do pracy i nic im za darmo nie dał. Dobrze byłoby, by nie było rządowego prezydenta.
~tępiciel lemingów, 09:33 24-04-2025, 34%
Człowieku kłamiesz. Przecież członkom PIS postawiono zarzuty za handel wizami i sprowadzanie nielegalnych imigrantów do Polski w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. PiS sprowadził 5 milionów cudzoziemców do Polski, pracował milion za co utrzymywało się 4 miliony cudzoziemców za rządów PIS?
To proste za pieniądze odebrane Polakom stąd w Polsce przez 8 lat rządów PIS najwyższe podwyżki cen w Europie.
~tępiciel lemingów, 10:01 24-04-2025, 100%
@~tępiciel lemingów
Kłamiesz, przecież PiS wstrzymał firmie sprzedaż wiz. PiS sprowadził legalnie miliony cudzoziemców do pracy i bronili polsko przed napływem bezwizowych, bezrobotnych.
~oRh-, 19:42 23-04-2025, 100%
około 15-16 powinien być pociąg z ostrołęki do Warszawy weekendy ten o 13 ,25 to bezsensowna godzina
~Xyz, 21:16 23-04-2025, 100%
@~oRh-
Zaplanowany jest na 15:30 ;D
Fajnie by było jeszcze aby pociąg ranny i po południu w relacji Wyszków - Warszawa Wileńska przedłużyć do Ostrołęki! To by już był w miarę sensowny rozkład.
~Pola, 10:30 24-04-2025, 100%
Co roku modernizacja trasy co roku komunikacja zastępcza to jakiś absurd
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.