eOstroleka.pl
Polska,

Ostrołęka: Uwaga na przedstawicieli handlowych telekomunikacji Novum!

REKLAMA
zdjecie 480
Siedziba firmy Novum przy ul. PrzemysłowejSiedziba firmy Novum przy ul. Przemysłowej
REKLAMA

Przedstawiciel handlowy telekomunikacji Novum z Rzekunia nakłonił 80-letnią panią Leokadię do podpisania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Umowa zawiera szereg uchybień prawnych. Uważaj na przedstawicieli tej firmy!

Do naszej redakcji zgłosił się pan Jacek z Ostrołęki, który oburzony jest zachowaniem handlowców z telekomunikacji Novum z Rzekunia. 26 listopada do babci pana Jacka, mieszkającej samotnie w jednej z małych miejscowości w gm. Miastkowo, weszły dwie osoby. Jak relacjonuje pani Leokadia, weszli nie pukając potem poprosili o ostatni opłacony rachunek za telefon. Kiedy pani Leokadia poszła do pokoju poszukać rachunku obaj ruszyli za nią.

- Bałam się ponieważ było to dwóch młodych mężczyzn, a ja mieszkam sama. Panowie zapewnili, że jak podpisze umowę to będę płaciła mniejsze rachunki za telefon. - opowiada pani Leokadia.

- Zaraz po tym zdarzeniu zadzwoniłam do wnuka, żeby zobaczył co to za umowa i czy na pewno będę płaciła taniej za telefon - dodaje.

Po sprawdzeniu umowy okazało się, że kobieta będzie miała droższy abonament niż dotychczas. Wnuczek postanowił zgodnie z przepisami, odstąpić od umowy w ciągu 10 dni. I tu pojawił się problem.

- Nie bardzo wiedziałem jak odstąpić od umowy, która nie ma ani daty podpisania ani nr umowy - relacjonuje pan Jacek. - Pojechałem więc do firmy Novum i poprosiłem o oryginał umowy, która została podpisana z babcią. O dziwo po 3 dniach od podpisania umowy, dokument nie trafił do sekretariatu firmy, a pracownik zaproponował żebym dowiedział się w następnym tygodniu. Po kilku dniach wróciłem a oryginalnej umowy nadal nie było. Dodam, że na odstąpienie od umowy klient ma prawo tylko w ciągu 10 dni od jej podpisanie. - pisze nasz czytelnik.

Umowę pani Leokadii z telekomunikacją Novum pokazaliśmy Andrzejowi Bednarczykowi - Rzecznikowi Praw Konsumenta z UM. Ten wykazał w niej szereg nieprawidłowości.

Oprócz wspomnianego braku numeru i daty, umowa nie ma również daty rozpoczęcia świadczenia usługi oraz danych reprezentanta NOVUM S.A.

Ponadto w umowie brak jest informacji o możliwości odstąpienia od umowy w trybie art. 2 ustawy  z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z dnia 31 marca 2000 r. ze zm.) oraz nie dołączono do niej wzoru oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Dodatkowo oświadczenia abonenta z paragrafu 4 nie mogą stanowić treści umowy - winny być umieszczone na końcu, po podpisie pod treścią umowy i ewentualnie podpisane oddzielnie.

Czytaj: UOKiK: 2 mln kary dla TelePolska i Telekomunikacja Novum

Ponad 1,3 mln kary dla telekomunikacji Novum

W maju 2013 prezes UOKiK za naruszenie przez Telekomunikacja Novum zbiorowych interesów konsumentów nałożył na spółkę ponad 1,3 mln zł kary. Chodzi m.in. o praktykę polegającą na nie dopełnieniu obowiązku przekazywania konsumentom, z którymi spółka zawarła umowę poza lokalem przedsiębiorcy (np. podczas domowej wizyty akwizytora), wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zgodnie z prawem, przedsiębiorca, który zawiera umowy poza lokalem, musi obowiązkowo poinformować konsumenta na piśmie o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Powinien też wręczyć klientowi wzór formularza ułatwiającego rezygnację z kontraktu.

Ciekawi nas czy pracownicy firmy odnajdą oryginał umowy pani Leokadii. Do sprawy będziemy wracać.

Co sądzicie o praktykach stosowanych przez przedstawicieli handlowych telekomunikacji Novum?

Na umowie nie ma numeru umowy ani daty zawarcia umowyNa umowie nie ma numeru umowy ani daty zawarcia umowy
Brak podpisu klienta na umowieBrak podpisu klienta na umowie
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×