Z roku na rok rośnie znaczenie sieci dyskontów. Ich wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności wynosi obecnie ponad 26 proc. - informuje GFK Polonia, międzynarodowy koncern zajmujący się badaniem opinii publicznej. Według ostatnich badań, Ostrołęka jest prawdziwą stolicą dyskontów.
Według badań GFK Polonia, na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypada średnio 11 tysięcy mieszkańców. W samej Warszawie jest to 13,8 tys. mieszkańców, w Poznaniu - jedynie 6,3 tys. mieszkańców. Największe nasycenie dyskontów występują w takich miastach jak Ostrołęka, Słupsk i Jelenia Góra, na jeden sklep dyskontowy przypada tu mniej niż 5 tysięcy mieszkańców.
O wymienionych wyżej badaniach wspominał radny Łukasz Kulik podczas ostatniej sesji Rady Miasta Ostrołęki. Jak zaznaczył, małe sklepy w naszym mieście "ledwo żyją", przytaczając tym samym przeprowadzone badania.
Dane prezentowane na mapie pochodzą z analizy lokalnej konkurencyjności dyskontów w Polsce prowadzonego przez dział Customer Analytics & Sales Strategies instytutu GfK Polonia, który zajmuje się kompleksową analizą optymalizacji dystrybucji oraz oceną poszczególnych lokalizacji handlowych. W analizie uwzględniono dane z bazy sklepów sieciowych GfK Polonia.
Zachęcamy do dyskusji w komentarzach: czy uważacie Ostrołękę za stolicę dyskontów? Wolicie robić zakupy w małych sklepach osiedlowych czy w dużych sieciach handlowych?
Ostrołęka stolicą dyskontów według GFK Polonia
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |