31 tysięcy samochodów dziennie, w tym ponad 3 tysiące TIR-ów przejeżdża przez jedyną możliwą przeprawę przez rzekę Narew dla ruchu tranzytowego w Ostrołęce. Rocznie daje to ponad 11 mln samochodów - stary most nie wytrzymuje takiego natężenia ruchu. Jego stan jest opłakany.
Interpelację w sprawie stanu technicznego, znajdującego się w ciągu drogi krajowej 61 mostu, złożyła radna miejska Anna Szczubełek. W swoim piśmie skierowanym do prezydenta Ostrołęki radna pyta także o zagrożenie katastrofą budowlaną oraz o wykonanie zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli.
Jak wynika z odpowiedzi udzielonej przez wydział dróg ostrołęckiego ratusza obecnie nie ma niebezpieczeństwa katastrofy budowlanej na tzw. „starym moście”, choć powody do niepokoju są, ponieważ obiekt z roku na rok jest w coraz gorszym stanie. Przyczyną tego jest bardzo duże natężenie ruchu na tym odcinku DK-61. Na przełomie sierpnia i września 2010 roku i w listopadzie 2011 roku przeprowadzono badania natężenia ruchu. Wyniki pomiarów wykazały, że przez rondo księcia Siemowita III w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tysięcy pojazdów umownych w tym ponad 3 tysiące ciężarówek. Rocznie daje to ponad 11 mln różnego rodzaju samochodów pokonujących most. Największe natężenie ruchu w tym rejonie przypada w czwartki – przez „stary most” przejeżdża wtedy średnio ponad 3,5 tysiąca samochodów ciężarowych.
Mimo iż obecny zarządca mostu, samorząd Ostrołęki, podejmuje ciągłe starania w kwestii poprawy stanu technicznego i utrzymania mostu, konieczne okazuje się wybudowanie zupełnie nowej przeprawy przez Narew i wyłączenie obecnego mostu z ruchu. Było by to możliwe, gdyby rozpoczęto budowę obwodnicy Ostrołęki, jednak w budżecie państwa nie ma na ten cel środków
„Do chwili obecnej, pomimo licznych spotkań, korespondencji i innych działań strona rządowa nie wykazała możliwości wpisania obwodnicy Ostrołęki do Programu Budowy Dróg Krajowych. Zaznaczyć należy w tym momencie również, iż głosy przeciwne w tej kwestii wyszły paradoksalnie również z ust niektórych lokalnych parlamentarzystów” - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnej Szczubełek.
Władze miasta mogą jedynie wprowadzać ograniczenia prędkości i tonażu na moście. Dopuszczalna prędkość ograniczona została do 40 km/h, a w chwili obecnej opracowywany jest projekt na wprowadzenie zakazu ruchu na moście pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 40 ton. Także w związku ze złym stanem technicznym mostu na rzece Omulew projekt obejmował będzie również zakaz ruchu na tym obiekcie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 26 ton.
Przypomnijmy, znajdujący się w ciągu drogi krajowej K-61 most przez rzekę Narew powstał w 1954 roku. Remontowany był w latach 1995 96. Z powodu rosnącego z roku na rok natężenia ruchu, zwłaszcza tranzytowego na tym odcinku, stan mostu ulega ciągłemu pogorszeniu. Nie pomagają doraźne naprawy i konserwacje. Nieopłacalne są także nawet gruntowne remonty, które w żaden sposób nie poprawią stanu mostu. Jedynym wyjściem okazuje się budowa nowej przeprawy, co jednak, ze względu na decyzje na szczeblu rządowym wydaje się być niemal niemożliwe.
Ostrołęka: Ponad 11 mln samochodów rocznie przejeżdża starym mostem [ZDJĘCIA]
Zobacz również
Rząd mówi „nie” dla obwodnicy Ostrołęki: „Przeżyjemy koszmar, miasto się zakorkuje”
Kuriozalny występ posła Kani w Radiu OKO: Jest przeciwko, czyli za
GDDKiA interweniuje u ministra ws. obwodnicy Ostrołęki
Co z obwodnicą Ostrołęki? „Nie tracimy nadziei” [VIDEO]
„Genialny” pomysł GDDKiA: Tiry w Ostrołęce przez most Madalińskiego i Stare Miasto
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |