eOstroleka.pl
Ostrołęka, NA SYGNALE

Ostrołęka: Oszuści znów atakują! Próbowali wyłudzić dane i oszczędności mieszkańców

REKLAMA
zdjecie 4998
zdjecie 4998
zdjęcie ilustracyjne, fot. eOstroleka.plzdjęcie ilustracyjne, fot. eOstroleka.pl
REKLAMA
zdjecie 4998

Atak oszustów w Ostrołęce! Próbowali wyłudzić dane osobowe i dobrać się do oszczędności na kontach bankowych. Wywierając presję usiłowali nakłonić do wykonania konkretnych czynności.

W środę wieczorem policjanci z Ostrołęki otrzymali niepokojące zgłoszenie dotyczące wzmożonej aktywności oszustów próbujących wykraść poufne dane od mieszkańców.

Do 35-latki zadzwonił mężczyzna ze wschodnim akcentem, który przedstawił się za pracownika banku. Podczas rozmowy poinformował ostrołęczankę o rzekomym wycieku jej danych osobowych i próbie zaciągnięcia na nią pożyczki. Oszust próbował wyłudzić od niej dane wrażliwe w postaci, m.in. numeru pesel. Następnie fałszywy pracownik banku wysłał mieszkance naszego miasta z banku w którym kobieta posiada rachunek bankowy link wraz z pinem i kodem do połączenia z działem technicznym.

- informuje komisarz Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

35-latka nie dała się nabrać oszustom. Pomimo poleceń fałszywego pracownika banku zignorowała nadesłany link i go nie otworzyła. To właśnie dzięki jej ostrożności nie została oszukana, a w efekcie nie straciła wszystkich zgromadzonych oszczędności.

Policja ostrzega - zachowajmy ostrożność w kontaktach z obcymi osobami

Oszuści wyspecjalizowali się w oszustwach internetowych. Ich metody cały czas ewoluują aby mniej znanym sposobem złowić kolejną ofiarę. Jedną z popularniejszych w ostatnim czasie metod jest oszustwo na „pracownika banku”. Dlatego gdy dzwoni ktoś obcy wykaż się rozsądkiem i ograniczonym zaufaniem.

W przypadku, gdy dzwoni do nas osoba przedstawiająca się za pracownika banku najlepiej rozłączyć połączenie i samemu zadzwonić do banku, ale nie na numer, który podaje nam rozmówca, ale ten, który mamy np. zapisany do naszego banku od lat. Ostrzeżmy jak najszybciej naszą rodzinę i znajomych przed tego rodzaju zagrożeniem.

Ważne: pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto, ani też nie wysyłają podejrzanych linków. Jeżeli spotkamy się z taką sytuacją możemy być pewni, że mamy do czynienia z próbą oszustwa. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
wrzesień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 dk1
dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8
dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15
 16  17  18  19  20  21 dk22
dk23  24  25  26 dk27 dk28 dk29
dk30  1  2  3  4  5  6
×