Z końcem bieżącego roku stracą ważność licencje TAXI wydane przez Miasto Ostrołęka. Każdy z taksówkarzy posiadający licencję wydaną przed 2020 rokiem musi ponownie wystąpić o taki dokument, jeśli nadal chce pracować w tej branży.
Urząd Miasta Ostrołęki przypomina, że wszystkie licencje TAXI wydane przez Prezydenta Miasta Ostrołęki przed 1 stycznia 2020 r. podlegają dostosowaniu do nowych wzorów licencji wydawanych wraz z wypisami z licencji.
Zmiany zostały wprowadzone zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dn. 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1180) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2377).
Przedsiębiorcy osobiście wykonujący przewóz taxi zobowiązani są do wymiany licencji do dnia 31 grudnia 2022 r., po tej dacie licencje stracą ważność.
Przedsiębiorcy osobiście wykonujący przewóz taxi, a także każdy kierowca taksówki zobowiązani są do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności opatrzonego datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku.
Od 1 stycznia 2020 r. przewoźnicy taxi nie mogą być dodatkowo skazani prawomocnie za przestępstwa, o których mowa w art. 59 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.
Więcej informacji w powyższej sprawie można uzyskać w Wydziale Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Ostrołęki, plac gen. Józefa Bema 7A
Osoba do kontaktu: Marzena Biwald, tel. (29) 765 42 28, 573 208 900.