Wiosenny Rallysprint 2013 za nami. Emocje, których mogliśmy być świadkami podczas imprezy w Przasnyszu pozostaną na długo w pamięci zawodników oraz kibiców.
Podczas Wiosennego Rllysprintu 2013 załogi miały do przejechania 8 odcinków specjalnych o bardzo zróżnicowanej nawierzchni – śnieg, szuter, bruk oraz asfalt.
Pierwszy OS zlokalizowany na terenie dawnego Przedsiębiorstwa Robót Drogowo Mostowych był szybki oraz wymagający. Pozostałości śniegu wymieszane z mokrym szutrem nie dawały zbyt dużej przyczepności, w związku z czym należało uważać na zakrętach. Wydawać by się mogło, że najlepiej radzić sobie będą auta z napędem na 4 koła, ale przednionapędówki wcale im nie ustępowały. Doskonale radziła sobie tu załoga Waszkiewicz/Korduszewska jadąca Seatem Ibizą z Ostrołęki.
Następny odcinek zlokalizowany przy ulicy Gołymińskiej pokryty był w całości zbitym śniegiem. Podczas pierwszego przejazdu, kiedy trasa nie była jeszcze przetarta najlepiej radziły sobie załogi jadące Subaru Imprezą, czyli Bielski/Wiśniewski z Mławy oraz Miecznikowski/Mecznikowski z Przasnysza. Przy następnym przejeździe tego odcinka załoga z Mławy poprawiła jeszcze swój czas, ale tuż za plecami miała już auta z przednim napędem.
Odcinek, który rozgrywany był na Targowisku Miejskim w Przasnyszu przyciągnął największą liczbę kibiców. Idealne warunki do jazdy na suchym bruku, spowodowały, że był to odcinek szczególnie widowiskowy. Najpłynniejszą i najszybszą jazdą wykazał się Igor Pietrzak z Płońska jadący Renault Clio RS, ale najwięcej braw otrzymywali kierowcy BMW (Bartołd/Kaczmarczyk, Kołaczewski/Welenc oraz Mosiej/Szmigielski z Ciechanowa), których efektowne nawroty szczególnie podobały się publiczności.
Ostatni odcinek można śmiało nazwać sprinterskim, polegał bowiem na 4 krotnym objechaniu pętli z prostą o długości około 150 metrów. Odcinek ten był bardzo szybki, asfalt dawał dobrą przyczepność, ale ciasne nawroty nie wybaczały błędów, jeżeli ktoś nie radził sobie z ręcznym hamulcem, musiał robić tzw. zawracanie na 3 razy.
Podsumowując Wiosenny Rallysprint 2013 można zaliczyć do udanych. Trasy podobały się zawodnikom, a kibice mogli obserwować rywalizację najlepszych kierowców w regionie.
Oto klasyfikacja końcowa po I eliminacji Rajdowego Pucharu AMK "Rzemieślnik":
1. Bartołd/ Kaczmarczyk BMW E 30 Ciechanów
2.Pietrzak/Salamon Reanault Clio Płońsk
3.Żelechowski/Falkowski Daewoo Lanos Płońsk
4.Bielski/Wiśniewski Subaru Impreza Mława
5.Kołaczewski.Welenc Bmw E 30 Ciechanów
6.Pszczółkowski/Pszczółkowski Bmw E 30 Ciechanów
7.Waszkiewicz/Korduszewska Seat Ibiza Ostrołęka
8.Olkowski/Lekowski Bmw E 46 Przasnysz
9.Miecznikowski/Miecznikowski Subaru Impreza Przasnysz
10.Mosiej/Szmigielski Bmw E 36 Wola Wierzbowska
11.Brzeziński/Sztuc VW Golf Bogate
12.Modrzejewski/Kalisz Renault 19 Przasnysz
13.Kalisz/Zalewski BMW E 30 Przasnysz
Organizatorzy czyli Auto Moto Klub „Rzemieślnik” w Przasnyszu chcą podziękować wszystkim osobom i instytucjom, które pomogły w realizacji tego fantastycznego projektu, a są to: Burmistrz Przasnysza Pan Waldemar Trochimiuk, Pan Janusz Czarzasty, firma Motopartner, firma Knieć , firma Dragon, Studio Reklam oraz media internetowe z regionu północnego Mazowsza.
Ostrołęczanie na wiosennym rajdzie Rallysprint w Przasnyszu [ZDJĘCIA, WIDEO]
Zobacz również
Lepszy dojazd do Przasnyskiej Strefy Gospodarczej
Duży spadek sprzedaży "Tygodnika Ostrołęckiego". Gazeta zmienia właściciela
Przasnysz: Setki podpisów poparcia dla akcji Ratuj Maluchy [WIDEO]
III Kolegialne Dyktando rozstrzygnięte [ZDJĘCIA, WYNIKI, NAGRANIE]
Kolejne Harlem Shake`i z Przasnysza [2 x WIDEO]
Przasnyski Harlem Shake [WIDEO]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |