Prezydent Janusz Kotowski podał do publicznej wiadomości informacje związane z pobytem ostrołęckich urzędników na delegacji w tureckim Kemer. Dowiedzieliśmy się m.in. jak wyglądał skład delegacji, w jakim celu pojechała ona do Turcji oraz ile kosztował ten wyjazd.
Jak poinformował prezydent Janusz Kotowski, skład delegacji ustalano w związku z konkretnymi wskazaniami zapraszających dotyczącymi obszarów współpracy obu miast. Stronę turecką miały interesować przede wszystkim sprawy oświaty, poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zarządzania oświatą w polskim samorządzie. Polskie doświadczenia w tym zakresie prezentowali Mirosław Rosak (dyrektor Wydziału Oświaty UM Ostrołęki), małżonka prezydenta Ostrołęki Ewa Kotowska (zastępca dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej) oraz Halina Bartłoszewska - nauczyciel Zespołu Szkół nr 5, pełniąca funkcję tłumacza. Z kolei o zarządzaniu firmami samorządowymi ze stroną turecką rozmawiali Grzegorz Makowiecki (prezes OTBS) i Robert Juchniewicz (dyrektor MZOS-TiIT).
Do Turcji poleciały także osoby odpowiedzialne za finanse publiczne - Ewa Waszkiewicz-Sznyter (skarbnik miasta) i Ewa Żebrowska-Rosak (przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta Ostrołęki). Samorząd reprezentowali także: wiceprzewodniczący rady miejskiej Wiesław Szczubełek oraz Joanna Legal, Iwona Jankowska, Maria Rochowicz, Katarzyna Dobkowska-Wiśniewska.
Delegacja, która przebywała w Turcji w dniach 9-16 września, odbyła wiele spotkań, m.in. z prezydentem Kemer Mustafą Gul, radnymi miasta Kemer, gubernatorem prowincji Antalya Mustafą Felishanem, a także dyrektorem wydziału oświaty Kemer Dervisem Tatar. Omawiano m.in. kwestie współpracy szkół, wymiany uczniów i odbywania praktyk. Z uwagi na fakt, że Kemer jest miastem turystycznym, możliwa by była współpraca w zakresie wymiany uczniowskiej z klas o profilu turystycznym.
Koszt wizyty ostrołęckich urzędników w Kemer zmieścił się w wydatkach na bilety lotnicze i wizy. Jak się dowiedzieliśmy, bilety dla wszystkich członków delegacji kosztowały 10 800 zł, a wizy 800 zł. Pobyt na miejscu opłacała strona turecka, więc łączny koszt wizyty poniesiony przez Urząd Miasta Ostrołęki wyniósł 11 600 zł.
Ostrołęccy urzędnicy w Turcji. Wiemy ile kosztowała ta delegacja
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |