Prezydent Ostrołęki Paweł Niewiadomski powołał dziewięcioosobową komisję konkursową, która przeprowadzi konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Wiktora Gomulickiego. Zarządzenie w tej sprawie zostało podpisane 8 kwietnia 2025 roku.
Na czele komisji stanie Elżbieta Mierzejewska-Nicewicz, Wiceprezydent Miasta Ostrołęki, która będzie reprezentować organizatora konkursu. W skład komisji weszli także przedstawiciele władz miasta, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stowarzyszeń zawodowych oraz związków zawodowych.
Komisja będzie działać zgodnie z regulaminem ustalonym zarządzeniem Prezydenta Miasta z 18 marca 2025 roku. W jej skład wchodzą między innymi Stanisław Kubeł - drugi z wiceprezydentów miasta oraz Anna Siudak, dyrektor Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego reprezentują Edyta Wiśniowska oraz Małgorzata Kurek.

Zmiany w ostrołęckiej bibliotece. Prezydent wskazał pełniącą obowiązki dyrektora
Z końcem lutego upływa okres wypowiedzenia dotychczasowej dyrektor ostrołęckiej biblioteki Bożeny Załęskiej. Wiadomo, kto przejmie jej obowiązki.…
Stowarzyszenia zawodowe w komisji reprezentuje Joanna Potęga, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, a stowarzyszenia twórcze - Jerzy Kijowski z Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego. W skład komisji weszły również przedstawicielki Regionalnego Związku Zawodowego Pracowników Bibliotek Publicznych w Ostrołęce - Anna Wołosz i Karolina Jastrzębska.
Komisja ulegnie rozwiązaniu po przekazaniu wyników konkursu Prezydentowi Miasta lub po jego ewentualnym unieważnieniu.
Miejska Biblioteka Publiczna im. Wiktora Gomulickiego jest jedną z kluczowych instytucji kulturalnych w mieście, pełniącą ważną rolę w promocji czytelnictwa i organizacji wydarzeń kulturalnych dla mieszkańców Ostrołęki. Obecnie trwa postępowanie konkursowe mające na celu wyłonienie nowego dyrektora.