Ostrołęccy radni podjęli uchwałę w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi informatycznej dla jednostek organizacyjnych. Chodzi o miejskie przedszkola.
W projekcie uchwały zapisano:
Wspólna obsługa informatyczna przedszkoli miejskich ma na celu ograniczenie kosztów jednostkowego zawierania umów 11 przedszkoli miejskich z firmą zajmującą się obsługą informatyczną. Przedszkola nie ponoszą wtedy kosztów związanych ze stworzeniem miejsca pracy. Koszty związane ze świadczeniem jednostkom obsługiwanym usług z zakresu wymienionego pokryte zostaną przez Urząd Miasta Ostrołęki.
Wszelkie wątpliwości w tej sprawie zostały wyjaśnione na sesji. Wskazano, że w praktyce niewiele się zmieni w kwestiach informatycznych.
- Obsługiwała je jedna firma, która oferowała zawsze najniższe pieniądze, bo umowy były zawierane z jedną firmą w drodze zapytania ofertowego. Kształtowało to się w takiej wysokości od 1500 zł za wszystkie przedszkola miesięcznie. To nie były wielkie pieniądze, ale pani dyrektorki przedszkoli były bardzo z tych usług zadowolone - wskazała wiceprezydent Anna Gocłowska.
"Porządkujemy to formalnie" - dodała. Radni również byli przekonani do tego rozwiązania, bo jednogłośnie przyjęli to rozwiązanie.