eOstroleka.pl
Ostrołęka,

O G Ł O S Z E N I E Prezydenta Miasta Ostrołęki

Prezydent Miasta Ostrołęki ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2025 r.
z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

I. Zlecenie realizacji zadań nastąpi w formie wsparcia i powierzenia zadań publicznych

1. Konkurs ogłasza się na podstawie przepisów:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1491),

2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1756, z późn. zm.),

3) rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października
2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań
publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057).

2. Adresatami konkursu są: organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem.

3. Zlecenie realizacji zadań nastąpi w formie wsparcia i powierzenia zadań publicznych.

4. Celem zadania jest: wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.

5. Rezultaty zadania, których osiągnięcie będzie premiowane podczas oceny merytorycznej:

1) rywalizacja zawodników na arenie ponadlokalnej,

2) doskonalenie procesów szkolenia,

3) podnoszenie umiejętności zawodników,

4) poprawa warunków do uprawiania sportu,

5) poprawa kondycji fizycznej mieszkańców miasta poprzez organizację treningów oraz aktywny udział w wydarzeniach sportowych,

6) promocja sportu i aktywnego stylu życia,

7) propagowanie zasad fair play.

6. W ofercie obligatoryjne jest zamieszczenie dodatkowych informacji o planowanych rezultatach realizacji zadania publicznego poprzez wskazanie nazwy rezultatu (np. liczba uczestników, liczba treningów, liczba zaplanowanych wydarzeń), planowanego poziomu jego osiągnięcia wyrażonego w liczbach oraz sposobu monitorowania osiągnięcia rezultatu (np. lista zawodników, protokół zawodów, statystyki z mediów społecznościowych) (punkt III.6 oferty).

7. W przypadku, gdy wszystkie działania w ramach zadania zostaną zrealizowane, a poziom osiągnięcia jednego lub więcej zakładanych rezultatów realizacji zadania wyniesie mniej niż 80% poziomu założonego
w ofercie, oferent zobowiązany będzie do złożenia wraz ze sprawozdaniem stosownych wyjaśnień, uzasadniających nieosiągnięcie planowanych rezultatów zadania.

II. Rodzaje zadań i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań publicznych
w 2025 r.

Lp.

Rodzaj zadania

Kwota (zł)

1.

Wspieranie szkolenia sportowego i uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich
i międzynarodowych imprezach sportowych dzieci i młodzieży w sportach indywidualnych

650.000,00

2.

Wspieranie szkolenia sportowego i uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich
i międzynarodowych imprezach sportowych dzieci i młodzieży w dyscyplinach drużynowych

600.000,00

3.

Wspieranie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych dla dzieci, młodzieży i seniorów, w tym Igrzysk Młodzieży Szkolnej

250.000,00

 

Wysokość środków w poszczególnych zadaniach wymienionych w rozdziale II może ulec zmianie.
Jeżeli środki w jednym z rodzajów zadań nie zostaną wyczerpane, mogą przejść na realizację drugiego rodzaju zadań. Prezydent Miasta Ostrołęki zastrzega sobie prawo do nierozdysponowania całości środków finansowych w postępowaniu konkursowym.

III. Zasady przyznawania dotacji

1. Zasady przyznawania dotacji na wsparcie realizacji zadania publicznego określają przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

2. Złożenie oferty nie gwarantuje przyznania środków w wysokości, o którą występuje oferent.

3. Kwota przyznawanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie. W takim przypadku oferent:

1) ma prawo do negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania (zmiana zakresu zadania nie może naruszać istoty zadania przedstawionego w ofercie). W takiej sytuacji oferent składa w formie elektronicznej, za pomocą platformy internetowej Witkac dostępnej na stronie www.witkac.pl, zaktualizowaną wersję oferty oraz wygenerowaną w systemie, wydrukowaną i podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta zaktualizowaną wersję oferty, nie później jednak niż do 30 czerwca 2025 r.;

2) przyjmuje dotację w proponowanej wysokości, składając pisemne oświadczenie i dostarczając
je do Urzędu Miasta Ostrołęki (pl. gen. Józefa Bema 1, 07-410 Ostrołęka) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej: EPUAP. W takiej sytuacji oferent składa w formie elektronicznej, za pomocą platformy internetowej Witkac dostępnej na stronie www.witkac.pl, zaktualizowaną wersję oferty oraz wygenerowaną
w systemie, wydrukowaną i podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta zaktualizowaną wersję oferty, nie później jednak niż do 30 czerwca 2025 r.;

3) ma prawo zrezygnować z realizacji zadania. Rezygnację oferent składa pisemnie dostarczając
ją do Urzędu Miasta Ostrołęki (pl. gen. Józefa Bema 1, 07-410 Ostrołęka) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej: EPUAP, nie później jednak niż do 30 czerwca 2025 r.

4. Dotacje przyznane organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zostaną przekazane po zawarciu umów o wykonanie zadania publicznego, nie wcześniej niż 14 dni przed rozpoczęciem realizacji zadania. W przypadku niezłożenia przez oferenta dokumentów, o których mowa w ust. 3 do 30 czerwca 2025 r. jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.

5. Udział kwoty dotacji w całkowitych kosztach zadania publicznego nie może przekraczać 80%.

6. Informacja o innych źródłach finansowania zadania, w tym otrzymanych dotacjach zewnętrznych
lub świadczeniach pieniężnych pozyskanych od odbiorców zadania, jeśli takie występują, powinna zostać ujęta w rozdziale IV pkt 2 pn. „Zasoby finansowe”. Informacja będzie miała wpływ na ocenę merytoryczną oferty.

7. Wycena wkładu osobowego oferenta powinna być dokonywana z uwzględnieniem stawek rynkowych
za prace danego rodzaju. Sposób wyceny powinien zostać przedstawiony w rozdziale IV pkt 2
pn. „Zasoby kadrowe”. Informacja będzie miała wpływ na ocenę merytoryczną oferty.

8. Wycena wkładu rzeczowego oferenta powinna być dokonywana jedynie w zakresie, w jakim ten będzie wykorzystany podczas realizacji zadania publicznego (np. w oparciu o koszt wynajęcia danej rzeczy)
i powinna opierać się na podstawie cen rynkowych. Sposób wyceny powinien zostać przedstawiony
w rozdziale IV pkt 2 pn. „Zasoby rzeczowe”. Informacja będzie miała wpływ na ocenę merytoryczną oferty.

9. Dopuszcza się pobieranie opłat od beneficjentów zadania publicznego pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której przychód całkowicie przeznacza na działalność statutową. Informacja powinna zostać ujęta w rozdziale IV pkt 2
pn. „Zasoby finansowe”. Informacja będzie miała wpływ na ocenę merytoryczną oferty.

10. Koszty administracyjne związane z realizacją zadania nie mogą stanowić więcej niż 10% kosztów całego zadania.

11. Przez koszty administracyjne rozumie się: wynagrodzenie dla koordynatora zadania, koszty związane
z rozliczeniem księgowym zadania i przygotowaniem dokumentacji, opłaty związane z zakupem materiałów biurowych, wynagrodzenie dla specjalisty do spraw ochrony danych osobowych, koszty wynajmu pomieszczeń biurowych. Koszty administracyjne błędnie określone jako koszty realizacji działań, komisja przyporządkuje do właściwej kategorii na potrzeby oceny formalnej i merytorycznej.

12. Dotacje nie mogą być wykorzystane na:

1) pokrycie kosztów, które oferent poniósł na realizację zadań nie ujętych we wniosku o przyznanie dotacji oraz koszty, które zostały zaciągnięte przed zawarciem umowy na udzielenie dotacji,

2) działalność gospodarczą, polityczną lub religijną,

3) opłacanie odsetek za zwłokę w płatnościach,

4) opłacenie zadań koordynatora,

5) wynagrodzenia członków zarządu stowarzyszenia,

6) wynagrodzenie zawodników,

7) transfery zawodników z innych klubów sportowych,

8) zapłata kar, mandatów i innych karnych opłat nałożonych na oferenta lub zawodnika;

9) koszty związane z rozpoczęciem i zakończeniem sezonu,

10) zakup środków trwałych,

11) koszty utrzymania/wynajmu pomieszczeń biurowych.

13. W celu wyeliminowania podwójnego finansowania, z budżetu Miasta mogą być przyznane tylko raz środki finansowe na realizację poszczególnych etapów zadania publicznego.

14. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2018 poz. 127.2), w przypadku przetwarzania danych osób (przetwarzanie obejmuje: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych) osób będących realizatorami zadania, oferent jest zobowiązany posiadać zgodę tych osób
na przetwarzanie ich danych, która zawiera w szczególności zgodę tych osób na udostępnianie ich danych
do celów monitoringu, kontroli w ramach realizowanego projektu oraz ewaluacji. Do celów oceny oferty, organizator konkursu wymaga podania jedynie stanowisk realizatorów zadania. W rozdziale IV pkt 2
pn. „Zasoby kadrowe” prosimy nie podawać imion i nazwisk osób, które będą realizować zadanie publiczne.

15. W syntetycznym opisie zadania przedstawionym w ofercie oferent powinien przedstawić analizę ryzyka niewykonania zadania publicznego oraz propozycje jego zniwelowania.

16. Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 1802) przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności
są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (RSTPS) z dostępem ograniczonym, obowiązek ten jest konieczny także
w przypadku podejmowania współpracy np. w ramach wolontariatu.

17. W przypadku zaistnienia zastrzeżeń merytorycznych mniejszej wagi, przy realizacji zadań
w ostatnich pięciu latach, nieterminowego i nierzetelnego złożenie rozliczeń z otrzymanych środków, negatywnych wyników przeprowadzonych kontroli wynikających z nadzoru nad podmiotem
w zakresie działalności podmiotu – spowoduje to obniżenie od 10% do 40 % kwoty dotacji na kolejny rok.

IV. Termin i warunki realizacji zadania

1. Zadania mogą być realizowane w terminie od 1 stycznia do 31 grudnia 2025 roku.

2. Czas realizacji projektu powinien obejmować okres: przygotowania, realizacji, rozliczenia i ewaluacji zadania.

3. Termin poniesienia wydatków dla środków pochodzących z dotacji ustala się od dnia podpisania umowy
do dnia zakończenia realizacji zadania, a jeżeli realizacja zadania rozpoczyna się później niż dzień podpisania umowy, termin poniesienia wydatków dla środków pochodzących z dotacji ustala się od dnia rozpoczęcia zadania. Termin poniesienia wydatków dla środków finansowych własnych ustala się od dnia rozpoczęcia realizacji zadania publicznego do dnia zakończenia realizacji zadania.

4. Zobowiązania finansowe związane z realizacją dotowanego zadania zaciągnięte przed podpisaniem umowy nie będą pokrywane ze środków dotacji. Koszty powstałe przed datą podpisania umowy, ujęte w zestawieniu kosztów realizacji zadania i mieszczące się w terminie realizacji zadania publicznego, mogą być pokryte
ze środków własnych oferenta.

5. Zadania muszą być realizowane na rzecz mieszkańców Miasta Ostrołęki i/lub na terenie
Miasta Ostrołęki, co należy wykazać w składanej ofercie.

6. Oferent na etapie realizacji zadania ma możliwość zmiany wysokości wkładu własnego finansowego
i niefinansowego bez potrzeby podpisywania aneksu do umowy, o ile nie zmniejszy się łączna wartość tych środków w stosunku do wydatkowanej kwoty dotacji.

7. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi
w kalkulacji przewidywanych kosztów, w wysokości do 20% wysokości pojedynczego kosztu.

8. Podmioty, które otrzymają dotację na realizację zadania, są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny informację, iż realizowane zadanie jest dofinansowane z budżetu Miasta Ostrołęki. Informacja powinna
być zawarta w materiałach informacyjnych, promocyjnych, publikacjach, w tym publikowanych w mediach oraz mediach społecznościowych oznaczając strony wskazane przez Zleceniodawcę, stosownie
do charakteru zadania. Rekomendujemy opisanie w syntetycznym opisie składanej oferty realizacji zadania publicznego sposób informowania oraz promowania zadania.

9. Osoby bezpośrednio realizujące zadanie muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje (proszę o wskazanie uprawnień) lub doświadczenie zawodowe w realizacji podobnych zadań, co należy wykazać w składanej ofercie w rozdziale IV pkt 2 pn. „Zasoby kadrowe”. Informacja będzie miała wpływ na ocenę merytoryczną oferty.

10. Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411). Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1440).

11. W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami
w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.

12. Rekomendujemy opisanie w syntetycznym opisie składanej oferty realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp alternatywny.

13. Oferent dołoży wszelkich starań, by zrealizować zadanie bez dokonywania zakupów plastikowych gadżetów, napojów, wody i soków w butelkach plastikowych i zastąpić je produktami z materiałów ekologicznych, w związku z uchwałą nr 139/XIII/2019 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 27 czerwca 2019 r.
w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Ostrołęki w zakresie przeprowadzenia kampanii „Ostrołęka wolna od plastiku”.

14. Szczegółowe warunki realizacji zadania zawarte będą w umowie sporządzonej według wzoru określonego rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

V. Termin i sposób składania ofert

1. Oferent musi obligatoryjnie:

1) wypełnić ofertę i złożyć ją w formie elektronicznej za pomocą platformy internetowej Witkac dostępnej
na stronie www.witkac.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 stycznia 2025 r. do godz. 15.00.

2) wygenerowaną w systemie, wydrukowaną i podpisaną przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta ofertę oraz wygenerowane w systemie, wydrukowane i podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta potwierdzenie złożenia oferty należy złożyć osobiście, za pośrednictwem poczty w Kancelarii Urzędu Miasta Ostrołęki, 07-410 Ostrołęka, pl. gen. Józefa Bema 1, lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej: EPUAP, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 stycznia 2025 r. do godz. 15.00 (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Ostrołęki).

2. W przypadku awarii platformy internetowej Witkac uniemożliwiającej złożenie ofert w terminie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu, dopuszcza się możliwość wyznaczenia nowego terminu składania ofert. Zmiana terminu składania ofert nie powoduje zmiany innych warunków konkursu zawartych w niniejszym ogłoszeniu.

VI. Termin, kryteria i tryb wyboru oferty

1. Wyboru ofert dokonuje się w oparciu o zasady określone w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2. Oferty rozpatrywane będą pod względem formalnym i merytorycznym.

3. Oferty opiniowane są pod względem formalnym i merytorycznym przez komisję konkursową, powołaną
w drodze zarządzenia Prezydenta Miasta Ostrołęki.

4. W skład komisji konkursowej powoływanej w celu opiniowania ofert w niniejszym konkursie mogą wchodzić przedstawiciele organizacji pozarządowych. Zasady zgłaszania tych osób do komisji konkursowej określa ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Program współpracy Miasta Ostrołęki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3. ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok, stanowiący załącznik do uchwały
109/XVI/2024 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 28 listopada 2024 r.

5. Kandydatów do składu komisji spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów wybiera się na podstawie złożonych przez nich deklaracji uczestnictwa w pracach Komisji. Zgłoszenie należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty w Urzędzie Miasta Ostrołęki, pl. Bema 1, 07-410 Ostrołęka, w terminie do 14 dni od dnia ogłoszenia konkursu.

6. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych.

7. Ocena formalna ofert dokonywana jest w oparciu o kartę oceny formalnej stanowiącą załącznik nr 2
do zarządzenia Prezydenta Miasta Ostrołęki w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2025 r. z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, biorąc pod uwagę
w szczególności czy:

1) oferent złożył ofertę w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie,

2) oferent złożył wydruk oferty i potwierdzenie złożenia oferty w terminie określonym w ogłoszeniu
o konkursie,

3) oferta jest realizowana na rzecz mieszkańców Miasta Ostrołęki i/lub na terenie Miasta Ostrołęki,

4) oferta została złożona za pośrednictwem platformy Witkac,

5) oferta posiada poprawnie wypełnione wszystkie wymagane punkty formularza,

6) oferta jest zgodna z zakresem zadań przedstawionym w konkursie,

7) rodzaj zadania odpowiada jego zakresowi,

8) oferta złożona została przez uprawniony podmiot,

9) oferta wraz z potwierdzeniem złożenia oferty podpisane zostały przez osoby upoważnione
do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta zgodnie z zapisami KRS lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących,

10) udział kwoty dotacji w całkowitych kosztach zadania publicznego nie przekracza 80%,

11) koszty administracyjne stanowią nie więcej niż 10% kosztów zadania.

8. Oferty niespełniające wymagań formalnych są odrzucane bez prawa ich uzupełnienia.

9. Warunkiem otrzymania dotacji jest uprzednie złożenie poprawnego sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego realizowanego przez oferenta w 2024 roku, zleconego przez Miasto Ostrołękę, jeśli takie było realizowane przez podmiot ubiegający się o dotację.

10. Ocena merytoryczna ofert dokonywana jest w oparciu o kartę oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 3 do zarządzenia Prezydenta Miasta Ostrołęki w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert
na realizację zadań publicznych w 2025 r. z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej,
biorąc pod uwagę w szczególności:

1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3,

2) kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego,

3) dotychczasową działalność oferenta,

4) osiągnięcia sportowe w ostatnich trzech latach.

11. Po zapoznaniu się z merytoryczną treścią oferty, komisja konkursowa ustala wspólną ocenę punktową.

12. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w konkursie wynosi 130 punktów dla 1 i 2 rodzaju zadania publicznego oraz 100 punktów dla 3 rodzaju zadania.

13. Dotacja może być przyznana tylko w przypadku uzyskania przez ofertę nie mniej niż 70 punktów dla 1 i 2 rodzaju zadania publicznego oraz 50 punktów dla 3 rodzaju zadania.

14. Po dokonaniu oceny punktowej, członkowie komisji ustalają proponowaną wysokość dotacji w oparciu
o punktację przyznaną poszczególnym ofertom.

15. Z prac komisji sporządza się protokół podpisany przez wszystkich jego członków, zawierający listę rekomendowanych ofert, przeznaczenie i wysokość proponowanej dotacji, który następnie jest przedstawiany Prezydentowi Miasta Ostrołęki w celu podjęcia decyzji o przyznaniu dotacji.

16. Do członków Komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się zapisy art. 24 ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) dotyczące wyłączenia pracownika.

17. Członkowie Komisji zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji związanych
z przedmiotem pracy Komisji do czasu podjęcia przez Prezydenta decyzji o przyznaniu dotacji.

18. Udział w pracach Komisji jest nieodpłatny.

19. Decyzję o wysokości udzielonej dotacji podejmuje Prezydent Miasta Ostrołęki w formie zarządzenia,
po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.

20. Wybór ofert nastąpi w terminie do 7 lutego 2025 roku.

21. Dopuszcza się wybór więcej niż jednej oferty w ramach jednego zadania.

22. Niezwłocznie po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert jego wynik zostanie ogłoszony w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Miasta Ostrołęki oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Ostrołęki.

VII. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanymi z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy.

Wysokość dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w 2024 w zakresie kultury fizycznej określa zarządzenie nr 64/2024 Prezydenta Miasta Ostrołęki do dnia 16 lutego 2024 r. w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2024 r. z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

Wysokość dotacji przekazanych w 2024 r. organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa
w art. 3 ust. 3 ustawy:

Lp.

Rodzaj zadania

Suma przyznanych dotacji (zł)

1.

Wspieranie szkolenia sportowego i uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach sportowych dzieci i młodzieży

1 149 950,00

 

3.

Wspieranie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych dla dzieci, młodzieży i seniorów, w tym Igrzysk Młodzieży Szkolnej

200 000,00

 

VIII. Dodatkowe informacje na temat konkursu można uzyskać w Wydziale Kultury, Sportu
i Turystyki Urzędu Miasta Ostrołęki (pl. gen. Józefa Bema 1, 07-410 Ostrołęka). Najczęściej zadawane pytania będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej w miejscu publikacji niniejszego ogłoszenia.

KARTA OCENY FORMALNEJ OFERTY

Dane oferty

Rodzaj zadania:

 

Tytuł zadania:

 

Dane organizacji:

 

Numer oferty:

 

 

Kryteria formalne:

Lp.

Wymagania

Spełnia: TAK/NIE

1.

Oferent złożył ofertę w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie

 

2.

Oferent złożył wydruk oferty i potwierdzenie złożenia oferty w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie

 

3.

Oferta jest realizowana na rzecz mieszkańców Miasta Ostrołęki i/lub na terenie Miasta Ostrołęki

 

4.

Oferta została złożona za pośrednictwem platformy Witkac

 

5.

Oferta posiada poprawnie wypełnione wszystkie wymagane punkty formularza

 

6.

Oferta zgodna z zakresem zadań przedstawionym w konkursie

 

7.

Rodzaj zadania odpowiada jego zakresowi

 

8.

Oferta złożona została przez uprawniony podmiot

 

9.

Oferta i potwierdzenie złożenia oferty podpisane zostały przez osoby do tego upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z zapisami KRS lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących

 

10.

Udział kwoty dotacji w całkowitych kosztach zadania publicznego nie przekracza 80%

 

11.

Koszty administracyjne stanowią nie więcej niż 10% kosztów zadania

 

 

Oferta:

o spełnia wymogi formalne / nie spełnia wymogów formalnych *

o podlega ocenie merytorycznej / nie podlega ocenie merytorycznej *

 

 

 

 

* niepotrzebne skreślić

 

Podpisy członków Komisji

 

……………………………………………………

 

……………………………………………………

 

……………………………………………………

 

……………………………………………………

 

……………………………………………………

 

KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ OFERTY

DLA 1 i 2 RODZAJU ZADANIA PUBLICZNEGO

Kryterium Oceny

Merytoryczna zawartość oferty

Punktacja

0 - 10

/max. 130 pkt./

1.

W jakim stopniu wskazane cele zostały trafnie zidentyfikowane w odniesieniu do treści ogłoszenia

i realizowanego zadania. (0-10)

2.

Określenie grupy docelowej. (0-10)

3.

Wielkość planowanych rezultatów, możliwość ich realizacji w oparciu o doświadczenie. (0-10)

4.

W jakim stopniu osiągniecie zakładanych rezultatów przyczyni się do realizacji celu zadania i zmieni sytuację beneficjentów. (0-10)

5.

Jakie jest doświadczenie oferenta w realizacji podobnych projektów i współpracy z samorządem Miasta Ostrołęki. (0-10)

6.

Stopień trudności uzyskania wyników, ilości klubów startujących we współzawodnictwie w danej dyscyplinie. (0-10)

7.

Na ile zadanie promuje Miasto Ostrołękę oraz promocja i realizacja społecznego zapotrzebowanie na uprawianie danej dyscypliny sportu. (0-10)

8.

Na ile kalkulacja kosztów oraz wysokość przyjętych stawek jednostkowych jest uzasadniona oraz spójna
z planowanymi działaniami. (0-10)

9.

Ilość zawodników biorących udział w zawodach i rozgrywkach organizowanych przez związki sportowe. (0-10)

10.

Zaangażowanie w przygotowanie bazy do prowadzenia szkolenia, w tym wysokość ponoszonych kosztów związanych z rozwojem zaplecza (sprzęt, obiekty sportowe). (0-10)

Osiągnięcia sportowe w ostatnich trzech latach

11.

Osiągnięcia sportowe (sport indywidualny - wyniki, uczestnictwo we współzawodnictwie sportowym innym niż organizowane przez właściwy polski związek sportowy, inne sukcesy indywidualne

sport drużynowy – wyniki osiągane w rywalizacji innej niż ligowa/organizowana przez właściwy polski związek sportowy) (0-10)

12.

Wyniki osiągane we współzawodnictwie organizowanym przez właściwy polski związek sportowy (0-10)

13.

Sporty indywidualne za wyniki sportowe:

- powołanie zawodnika klubu do Kadry Wojewódzkiej,

- powołanie zawodnika klubu do Kadry Narodowej,

- Medal Mistrzostw Polski organizowanych przez właściwy związek sportowy,

- start zawodnika klubu w Mistrzostwach Europy organizowanych przez właściwy związek sportowy,

- Medal Mistrzostw Europy organizowanych przez właściwy związek sportowy,

- start zawodnika klubu w Mistrzostwach Świata organizowanych przez właściwy związek sportowy,

- Medal Mistrzostw Świata organizowanych przez właściwy związek sportowy,
(0-10)

Sporty zespołowe za wyniki sportowe:

- powołanie zawodnika klubu do Kadry Wojewódzkiej,

- powołanie zawodnika klubu do Kadry Narodowej,

- udział w Mistrzostwach Polski organizowanych przez właściwy związek sportowy,

- Medal Mistrzostw Polski organizowanych przez właściwy związek sportowy,

(0-10)

SUMA ŁĄCZNA

KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ WNIOSKU

Wniosek w każdym z kryteriów jest oceniany w skali od 0 do 10 punktów, przy czym liczba przyznanych punktów 10 oznacza najwyższą ocenę a 0 najniższą.

KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ OFERTY

DLA 3 RODZAJU ZADANIA PUBLICZNEGO

Kryterium Oceny

Merytoryczna zawartość oferty

Punktacja

0 - 10

/max. 100 pkt./

1.

Opis zadania zgodny z ogłoszeniem konkursowym. (0-10)

2.

Miejsce i termin realizacji zadania. (0-10)

3.

Wielkość planowanych rezultatów, możliwość ich realizacji w oparciu o doświadczenie. (0-10)

4.

W jakim stopniu osiągniecie zakładanych rezultatów przyczyni się do realizacji celu zadania i zmieni sytuację beneficjentów. (0-10)

5.

Jakie jest doświadczenie oferenta w realizacji podobnych projektów i współpracy z samorządem Miasta Ostrołęki. (0-10)

6.

Ranga i zasięg organizowanych imprez sportowych (0-10)

7.

Na ile zadanie promuje Miasto Ostrołękę. (0-10)

8.

Na ile kalkulacja kosztów oraz wysokość przyjętych stawek jednostkowych jest uzasadniona oraz spójna

z planowanymi działaniami. (0-10)

9.

Ilość zawodników biorących udział w zawodach. (0-10)

10.

Widowiskowość imprez sportowych, w tym ilość kibiców biorących udział w wydarzeniu (0-10)

SUMA ŁĄCZNA

KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ WNIOSKU

Wniosek w każdym z kryteriów jest oceniany w skali od 0 do 10 punktów, przy czym liczba przyznanych punktów 10 oznacza najwyższą ocenę a 0 najniższą.

 

Ogłoszenie płatne UM Ostrołęki.

Kalendarz imprez
kwiecień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 31 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6
dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13
 14 dk15 dk16 dk17 dk18 dk19  20
dk21 dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27
 28 dk29 dk30  1  2  3  4
×