To historyczny moment - nowy most przez Narew połączył oba brzegi rzeki. Przeprawa jest już przejezdna, ale nie dla wszystkich. Brakuje jeszcze kluczowych elementów.
W piątek, 15 listopada, odbył się komisyjny odbiór częściowy kolejnego etapu robót związanych z budową mostu przez rzekę Narew w miejscowości Teodorowo, w pobliżu Ostrołęki.
Choć most nie jest jeszcze dopuszczony do użytku, to można już przemieścić się nim na drugi brzeg Narwi. Na razie z tej możliwości mogą korzystać wyłącznie pracownicy wykonawcy robót, ale w drugiej połowie 2025 roku – po końcowych odbiorach – pojedziemy nim wszyscy.
- powiedział starosta ostrołęcki Piotr Liżewski.
W czasie kolejnego już odbioru częściowego, odebrano roboty na łączną kwotę 3 976 530,87 zł. Dla poszczególnych branż kwoty te przedstawiają się następująco: branża drogowa – 528 738,44 zł, roboty na moście nad Rozogą – 487 369,46 zł, roboty na moście nad Narwią – 1 980 649,50 zł, zieleń – 236 194,52 zł.
Zaawansowanie procentowe odebranych robót wynosi 79,21 proc., faktycznie wykonanych jest ponad 80 proc. robót. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
– wyjaśnia wicestarosta i zarazem przewodniczący komisji odbiorowej Artur Kozłowski.
Powiat Ostrołęcki realizuje w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadanie mostowe pn.: „Budowa mostu na rzece Narew wraz z dojazdami. Budowa przeprawy mostowej przez rz. Narew wraz z drogą dojazdową łączącą drogę krajową nr DK61 w miejscowości Teodorowo, gmina Rzekuń, powiat ostrołęcki z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski, gmina Lelis, powiat ostrołęcki, województwo mazowieckie”.
Zakres całego zadania obejmuje budowę mostu przez Narew, budowę mostu przez Małą Rozogę i przejazdu gospodarczego w ciągu projektowanej przeprawy mostowej; budowę drogi powiatowej stanowiącej dojazd do mostu; budowę systemu dodatkowych jezdni obsługujących sąsiadujące z drogą tereny i nieruchomości jako dojazdy do mostu.
Wykonawcą jest DOMOST sp. z o.o. (lider konsorcjum, pełnomocnik konsorcjum), a partnerami konsorcjum są Mostostal Kielce S.A. oraz Raitil sp. z o.o.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie również odcinek dwutorowej linii 110kV Ostrołęka-Przasnysz/Dylewo oraz odcinek jednotorowej linii 110kV Ostrołęka-Przasnysz. Przebudowa linii 110kV ma na celu usunięcie kolizji z projektowaną drogą powiatową.
Konieczność przebudowy linii 110kV wynika z niezachowania wystarczających normatywnych odległości przewodów fazowych w stanie istniejącym od powierzchni projektowanej jezdni oraz w celu zwiększenia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z projektowanym rondem i przejazdem gospodarczym usytuowanym pod linią.
– tłumaczy Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych.
Z kolei wicestarosta podkreśla, że w tej sprawie udało się uzyskać wszystkie wymagane zgody bez zbędnej zwłoki
Rozmowy z PGE Dystrybucja, w których brałem udział, były naprawdę konstruktywne.
– mówi Artur Kozłowski.