eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Nowy most na Narwi już spina oba brzegi. Kto może z niego skorzystać już teraz?

REKLAMA
fot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęcefot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
REKLAMA

To historyczny moment - nowy most przez Narew połączył oba brzegi rzeki. Przeprawa jest już przejezdna, ale nie dla wszystkich. Brakuje jeszcze kluczowych elementów.

W piątek, 15 listopada, odbył się komisyjny odbiór częściowy kolejnego etapu robót związanych z budową mostu przez rzekę Narew w miejscowości Teodorowo, w pobliżu Ostrołęki.

Choć most nie jest jeszcze dopuszczony do użytku, to można już przemieścić się nim na drugi brzeg Narwi. Na razie z tej możliwości mogą korzystać wyłącznie pracownicy wykonawcy robót, ale w drugiej połowie 2025 roku – po końcowych odbiorach – pojedziemy nim wszyscy.

- powiedział starosta ostrołęcki Piotr Liżewski.

W czasie kolejnego już odbioru częściowego, odebrano roboty na łączną kwotę 3 976 530,87 zł. Dla poszczególnych branż kwoty te przedstawiają się następująco: branża drogowa – 528 738,44 zł, roboty na moście nad Rozogą – 487 369,46 zł, roboty na moście nad Narwią – 1 980 649,50 zł, zieleń – 236 194,52 zł.

Zaawansowanie procentowe odebranych robót wynosi 79,21 proc., faktycznie wykonanych jest ponad 80 proc. robót. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

– wyjaśnia wicestarosta i zarazem przewodniczący komisji odbiorowej Artur Kozłowski.

Powiat Ostrołęcki realizuje w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadanie mostowe pn.: „Budowa mostu na rzece Narew wraz z dojazdami. Budowa przeprawy mostowej przez rz. Narew wraz z drogą dojazdową łączącą drogę krajową nr DK61 w miejscowości Teodorowo, gmina Rzekuń, powiat ostrołęcki z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski, gmina Lelis, powiat ostrołęcki, województwo mazowieckie”.

Zakres całego zadania obejmuje budowę mostu przez Narew, budowę mostu przez Małą Rozogę i przejazdu gospodarczego w ciągu projektowanej przeprawy mostowej; budowę drogi powiatowej stanowiącej dojazd do mostu; budowę systemu dodatkowych jezdni obsługujących sąsiadujące z drogą tereny i nieruchomości jako dojazdy do mostu.

Wykonawcą jest DOMOST sp. z o.o. (lider konsorcjum, pełnomocnik konsorcjum), a partnerami konsorcjum są Mostostal Kielce S.A. oraz Raitil sp. z o.o.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie również odcinek dwutorowej linii 110kV Ostrołęka-Przasnysz/Dylewo oraz odcinek jednotorowej linii 110kV Ostrołęka-Przasnysz. Przebudowa linii 110kV ma na celu usunięcie kolizji z projektowaną drogą powiatową.

Konieczność przebudowy linii 110kV wynika z niezachowania wystarczających normatywnych odległości przewodów fazowych w stanie istniejącym od powierzchni projektowanej jezdni oraz w celu zwiększenia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z projektowanym rondem i przejazdem gospodarczym usytuowanym pod linią.

– tłumaczy Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych.

Z kolei wicestarosta podkreśla, że w tej sprawie udało się uzyskać wszystkie wymagane zgody bez zbędnej zwłoki

Rozmowy z PGE Dystrybucja, w których brałem udział, były naprawdę konstruktywne.

– mówi Artur Kozłowski.

Źródło: eOstroleka.pl/Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 31 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6
 7 dk8 dk9 dk10  11 dk12 dk13
 14  15 dk16  17  18  19  20
 21  22 dk23  24  25 dk26 dk27
 28  29 dk30  1  2  3  4
×