W ramach rządowego programu "Aktywna tablica" Zespół Placówek Oświatowych w Dylewie otrzymał nowe interaktywne tablice multimedialne.
Celem programu jest rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania TIK w edukacji, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów, a także wsparcie organów prowadzących szkoły w realizacji przedsięwzięć związanych z rozwijaniem tych kompetencji. Całość projektu opiewa na kwotę 17 000 zł, w tym 3 500 zł wkładu własnego gminy.
ZPO w Dylewie od dawna już posiada kilka tablic interaktywnych, z których uczniowie bardzo chętnie korzystają, a teraz baza sprzętowa wzbogaciła się o interaktywne monitory dotykowe.
Z całą pewnością sprawią one, że nauka będzie nie tylko łatwiejsza, ale i przyjemniejsza.
„Liczymy na to, że dzięki nim uczniowie szybciej przyswoją wiedzę i wszystko szybciej i trwalej zapamiętają.” - komentują nauczyciele z ZPO w Dylewie.
Monitor interaktywny to doskonała i nowoczesna pomoc dydaktyczna, bardzo przyjazna w codziennym użytkowaniu. Sposób wykorzystania monitora to przede wszystkim prezentowanie za jego pomocą wszystkich możliwych treści edukacyjnych. Monitory będą wykorzystywane podczas zajęć - będą na nich wyświetlane interaktywne treści edukacyjne, nowoczesne aplikacje i prezentacje, które uatrakcyjnią i unowocześnią proces nauczania. Monitory będą wykorzystywane w szeroko rozumianym procesie dydaktycznym - nie będą przypisane do jednego nauczyciela, tylko będą wykorzystywane przez szerokie grono pedagogiczne. Z klas, w których będą zamontowane, będą mogli korzystać wszyscy nauczyciele, dzięki czemu sprzęt pozwoli im na dostosowanie treści do potrzeb uczniów w pracy grupowej i indywidualnej w codziennym nauczaniu.
Zakupione monitory przyczynią się do jakościowej zmiany sposobu nauczania i uczenia się.
Nauka stanie się bardziej przyjazna, nowocześniejsza i bardziej interaktywna. Przy odpowiednim wsparciu i monitorowaniu ze strony nauczyciela uczniowie pracujący w klasie z monitorem mogą wykazać się większą samodzielnością i odpowiedzialnością za proces uczenia się (choćby poprzez swobodne, choć określone zasadami korzystanie z monitora jako narzędzia do planowania, omawiania, dyskutowania i prezentowania wyników pracy grupowej).
W ramach realizacji przedsięwzięcia zaplanowano wsparcie i działania składające się m.in. z:
- organizacji szkoleń, celem doskonalenia będzie przekazanie informacji o funkcjonalnościach monitora oraz propozycje aplikacji i rozwiązań zwiększających efektywność procesu edukacyjnego. Realizacja szkoleń pozwoli nauczycielom na optymalne prowadzenie lekcji i zajęć z wykorzystaniem nowoczesnego monitora interaktywnego.
- zorganizowanie w każdym zespole samokształceniowym przynajmniej jednego spotkania, w celu wymiany doświadczeń między nauczycielami pracującymi z wykorzystaniem monitorów, propagowanie dobrych praktyk.
- przeprowadzenie przynajmniej dwóch projektów w każdej klasie z wykorzystaniem interaktywnych monitorów.
- prezentowanie nowych treści, sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów z ekranów.
- korzystanie podczas lekcji z różnorodnych zasobów internetowych (plansz, słowników, encyklopedii), programów edukacyjnych, otwartych zasobów edukacyjnych i bezpłatnego oprogramowania. Monitory interaktywne wspomogą proces kształcenia naszych uczniów, wpłyną pozytywnie na podniesienie kompetencji oraz poszerzenie wiedzy o możliwościach urządzeń cyfrowych, co pozytywnie przyczyni się do rozwoju poznawczego i społecznego uczniów i nauczycieli.
Nowoczesny sprzęt interaktywny dla ZPO w Dylewie [ZDJĘCIA]
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Koncertowy Dzień Nauczyciela [WIDEO, ZDJĘCIA]
Nagrody Wójta z okazji Dnia Edukacji Narodowej w Olszewie Borkach [ZDJĘCIA]
Kto zostanie przewodniczącym Młodzieżowej Rady Miasta? Decyzja w piątek
Wybory parlamentarne 2019 - informacja o obwodowych komisjach wyborczych
Ponad pół miliona na pracownie informatyczne i językowe dla subregionu ostrołęckiego [ZDJĘCIA]
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |