Ponad 770 tysięcy złotych - to wpływy ze Strefy Płatnego Parkowania w Ostrołęce w 2021 roku. Koszty jej obsługi okazały się sporo mniejsze. Warto przypomnieć, że 1 marca weszła w życie uchwała podnosząca stawki płatności za parkowanie i rozszerzająca strefę płatnych parkingów.
Od jakiegoś czasu obsługą płatnej strefy parkowania zajęła się miejska spółka OTBS. To spora zmiana w porównaniu do lat poprzednich, kiedy to strefę obsługiwała firma zewnętrzna. Teraz pieniądze za parkowanie zostają w mieście. Pod koniec października ubiegłego roku zamontowane zostały nowe parkomaty w Ostrołęce. Zyskały uznanie mieszkańców, m.in. za ich nowoczesność i możliwość płatności kartą.
Nowe stawki opłat za parkowanie
Od 1 marca obowiązują także nowe stawki opłat za parkowanie. W projekcie uchwały, który został przyjęty na grudniowej sesji rady miasta, zapisano wzrost opłaty za pierwszą godzinę postoju o 0,50 zł w porównaniu do obecnej stawki - tj. wzrost o 33,33 %. Za takimi rozwiązaniami głosowało 20 radnych, nie było głosów przeciwnych i wstrzymujących.
Wysokość stawek opłat za postój pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego w następującej wysokości:
1) opłata za postój jednorazowy od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00:
a) za pierwszą godzinę postoju – 2,00 zł, b) za drugą godzinę postoju – 2,40 zł, c) za trzecią godzinę postoju – 2,80 zł, d) za czwartą i kolejne godziny postoju – 2,00 zł,
2) opłata za jeden dzień postoju od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00 – 16 zł,
3) miesięczna opłata abonamentowa – 120,00 zł,
4) miesięczna opłata abonamentowa za zastrzeżone stanowisko postojowe (koperta) – 400,00 zł,
5) roczna zryczałtowana opłata parkingowa dla mieszkańców strefy – 25,00 zł,
6) roczna zryczałtowana opłata postojowa dla osób niepełnosprawnych posiadających karty parkingowe wydane na podstawie art. 8 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym za postój w innych miejscach niż oznakowane tabliczką do znaku drogowego T-29 – 20,00 zł
Więcej płatnych miejsc
Strefa płatnego parkowania została także rozszerzona. Obecnie strefa płatnego parkowania niestrzeżonego obejmuje ulice:
1) gen. Ignacego Prądzyńskiego – od skrzyżowania z ulicą Mikołaja Kopernika do ulicy Inwalidów Wojennych, 2) Mikołaja Kopernika – od ulicy Bartosza Głowackiego do ulicy Tadeusza Rejtana, 3) Mikołaja Kopernika – od skrzyżowania z ulicą gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” do skrzyżowania z ul. gen. Ignacego Prądzyńskiego, 4) Inwalidów Wojennych, 5) gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” – od skrzyżowania z ulicą Mikołaja Kopernika do ronda im. Księcia Janusza I, 6) Bartosza Głowackiego, 7) Jana Kilińskiego, 8) Wiktora Gomulickiego, 9) Gołębia, 10) Świętokrzyska – od ulicy Wiktora Gomulickiego do ul. gen. Tadeusza Kościuszki, 11) gen. Tadeusza Kościuszki – od Placu gen. Józefa Bema do ulicy Stanisława Staszica, 12) Plac 1 Maja, 13) Plac gen. Józefa Bema, 14) gen. Ludwika Bogusławskiego – od skrzyżowania z ulicą Bartosza Głowackiego do skrzyżowania z ul. Stanisława Staszica, 15) Marszałka Józefa Piłsudskiego, 16) Bernardyńska, 17) Wójta Romy, 18) Mazowiecka – od ulicy Berka Joselewicza do skrzyżowania z ulicą Spokojną 19) gen. Józefa Hallera – miejsca postojowe po lewej stronie ulicy od skrzyżowania z ulicą Syreny do skrzyżowania z ul. 11 Listopada, 20) Starosty Kosa – od ulicy gen Ludwika Bogusławskiego do skrzyżowania z ulicą Sędziego Tomasza Gocłowskiego, 21) Przechodnia, 22) Ignacego Jana Paderewskiego, 23) 11 Listopada – miejsca postojowe po lewej stronie ulicy przyległe do budynku nr 21.
Jakie są dochody miasta z płatnego parkowania?
W 2021 roku łączne wpływy ze Strefy Płatnego Parkowania w Ostrołęce wyniosły 770 920,61 zł. Z kolei koszty obsługi SPP to 452 408,23 zł.