Impulsy Kolei Mazowieckich ruszają w trasę. Zakupione przez spółkę nowe pociągi to pierwsze tego typu pięcioczłonowe pojazdy w Polsce.
– Są nowoczesne, mają wszelkie udogodnienia dla pasażerów. Miło widzieć, jak rozwija się spółka. Liczę na to, że pasażerowie również to docenią – podkreślił marszałek Adam Struzik, tuż przed wypuszczeniem nowych pociągów w trasę.
Większy komfort jazdy dla podróżnych
Dla pasażerów przewidziano szereg udogodnień, tj. klimatyzację, wi-fi, gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej, intercom, a także dodatkową przestrzeń na większy bagaż. Duży nacisk położono na dostosowanie pojazdów do potrzeb osób niepełnosprawnych, stąd oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. W pojazdach znajdują się także przewijaki.
– Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych jest dla nas kontraktem kluczowym ze względu na stale rosnące potrzeby podróżnych, zwłaszcza na szlakach tak obleganych, jak trasa z Warszawy do Skierniewic. Misja naszej spółki to prowadzenie pasażerskiego transportu kolejowego o wysokim standardzie. Myślę, że zakup ten potwierdza, że Koleje Mazowieckie konsekwentnie realizują swoje założenia, a standard świadczonych usług jest coraz wyższy. Zaznaczę, że już za kilka miesięcy do parku taborowego spółki dołączą także kolejne wagony piętrowe – powiedział członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.
Wysoki standard
Impulsy to pierwsze pociągi polskiej produkcji w pełni zgodne z TSI, czyli Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, spełniające najnowsze, restrykcyjne przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej – zaznaczył prezes zarządu NEWAG S.A. Zbigniew Konieczek. Jakość, dbałość o komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, zarówno pasażerów, jak i obsługi, to w Newagu najwyższe priorytety – dodał.
Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Umowę na dostawę Impulsów podpisano z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.
Nowe pociągi Kolei Mazowieckich ruszają w trasę
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |