Podczas najbliższej sesji Rady Miasta, która odbędzie się w piątek, 5 kwietnia radni zdecydują o wprowadzeniu drugiej strefy opłat za przejazdy taksówkami. Projekt uchwały, który prezydent Ostrołęki, Janusz Kotowski przedłoży radnym wzbudza sporo kontrowersji zarówno wśród mieszkańców, radnych, ale również wśród samych taksówkarzy.
Z pomysłem utworzenia drugiej strefy dla taksówek około rok temu wystąpili do prezydenta miasta przedstawiciele kilku działających na terenie Ostrołęki korporacji. Argumentowali wówczas, że miasto się rozrosło i konieczne jest wprowadzenie dodatkowej strefy, obejmującej skrajne dzielnice. Druga strefa z większą opłatą obowiązywałaby w Wojciechowicach, na osiedlu Stacja i Łazek.
- Otrzymaliśmy przygotowany przez prezydenta Ostrołęki na wniosek przedstawicieli korporacji projekt uchwały, z którym będziemy musieli zmierzyć się na najbliższej sesji. Wiem, że nie wszystkim taki pomysł się podoba, i to zarówno wśród radnych jak i taksówkarzy. Część kierowców nie chce wprowadzenia dodatkowej strefy, ponieważ uważają, że spowoduje to utratę klientów – powiedział nam Norbert Dawidczyk, miejski radny.
Postanowiliśmy sprawdzić co o wprowadzeniu dodatkowej strefy sądzą sami zainteresowani – taksówkarze z działających na terenie miasta korporacji. Z przeprowadzonej przez nas sondy wynika, że środowisko jest podzielone.
- Miasto jest za małe i zbyt biedne by wprowadzić drugą strefę. I tak stoimy – powiedział nam jeden z zapytanych przez nas taksówkarzy.
- Po co? Żeby ludzie jeszcze bardziej oszukiwali, niech konkurencja zwiększy ceny skoro tak mało zarabiają. Jesteśmy przeciwni wprowadzeniu drugiej strefy i tak każdy taksówkarz może podnieść cenę za kurs w każdym momencie. Jeśli będzie uczciwy ustawi odpowiednią cenę – powiedział następny kierowca.
Część kierowców twierdzi, że nawet jeśli miasto zostanie podzielone na strefy oni i tak pozostaną przy starych cenach.
- Nikt nie będzie decydował kiedy włączę drugą strefę. Liczy się uczciwość zawodowa – stwierdził jeden z nich.
Taksówkarze, którzy są przeciwni, są zdenerwowani ze względu na brak wiedzy o tym temacie. Niektórzy dopiero od nas dowiedzieli się o planach wprowadzenia drugiej strefy.
Pomysł podziału miasta na dwie strefy popierają głównie młodzi taksówkarze, dla których praca w korporacji jest głównym zajęciem.
- Jadąc z centrum miasta na Wojciechowice po to by zawieść klienta np. do „Biedronki” na I Armii Wojska Polskiego, kurs staje się nieopłacalny. W jedną stronę jadę za darmo a kurs z klientem się nie opłaci. Dzięki drugiej strefie cena równała by się zużyciu paliwa. Dodam jeszcze, że każda taksówka posiada kasę fiskalną, więc w razie podejrzeń o oszustwo, należy zgłosić się do urzędu skarbowego – stwierdził jeden z zapytanych przez nas kierowców. Inny stwierdził, że miasto się rozrosło i taka dodatkowa strefa jest konieczna.
Przed radnymi stoi zatem nie lada wyzwanie – głosowanie nad projektem uchwały wprowadzającym dwie strefy dla taksówek oraz ustalającym maksymalne opłaty za przejazdy w każdej z nich. Jak zdecydują, dowiemy się już w najbliższy piątek. Jedno jest jednak pewne – przyjęcie projektu uchwały uderzy bezpośrednio w kieszeń klientów korzystających z ostrołęckich korporacji.
Narastają kontrowersje wokół projektu uchwały wprowadzającego dwie strefy TAXI
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |