Na nowy most przez Narew mieszkańcy Ostrołęki i okolic czekali od wielu lat. Przeprawa w Teodorowie, której budowa niebawem ruszy znacząco ułatwi komunikację i może zminimalizować coraz poważniejsze problemy w poruszaniu się po regionie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Co wiemy o tej inwestycji?
We wtorek, 1 sierpnia oficjalnie podpisano umowę na budowę nowej przeprawy mostowej przez rzekę Narew w miejscowości Teodorowo. To chwila, na którą mieszkańcy czekali od lat. Nowy most to ogromne ułatwienie dla osób, które dojeżdżając do pracy w Ostrołęce muszą obecnie doliczyć do czasu dojazdu ryzyko wystąpienia utrudnień i męczących korków. Pierwsze prace budowlane mają zostać zrealizowane jeszcze w tym roku, a prawdopodobnie już za około 2,5 roku most zostanie oddany do użytku.
Most w Teodorowie - dane techniczne
W ramach zadania wybudowany zostanie most na rzece Narew w postaci czteroprzęsłowego ustroju ze stalowych belek blachownicowych. Zaprojektowano obiekt mostowy zespolony stalowo-betonowy o długości całkowitej 247,7 m i szerokości całkowitej 13,75 m.
Na obiekcie mostowym zaprojektowano jezdnię drogi powiatowej klasy G o przekroju 2 x 3,50 m wraz z ciągiem pieszo – rowerowym o szerokości 3 m.
W zakres inwestycji wchodzi również budowa trasy głównej drogi powiatowej klasy G, długości 3642,39 m i przekroju 2 x 3,50 m, łączącej drogę krajową nr 61 w miejscowości Teodorowo z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski.
Wzdłuż drogi została zaprojektowana infrastruktura dla pieszych i rowerzystów w postaci ścieżki pieszo-rowerowej i miejscowo chodnika. Na początku i końcu trasy głównej zaprojektowano skrzyżowania o ruchu okrężnym. Dodatkowo w ramach zadania zostaną wykonane drogi „bis” zapewniające bezpieczny dojazd do przyległych nieruchomości.
Zakres całego zadania obejmuje:
- budowę mostu przez rz. Narew, budowę mostu przez rz. Mała Rozoga i przejazdu gospodarczego w ciągu projektowanej przeprawy mostowej,
- budowę drogi powiatowej stanowiącej dojazd do mostu,
- budowę systemu dodatkowych jezdni obsługujących sąsiadujące z drogą tereny i nieruchomości jako dojazdy do mostu,
- rozbudowę istniejących skrzyżowań drogowych z projektowaną drogą powiatową – rondo zachodnie i rondo wschodnie wraz z wlotami,
- przebudowę elementów istniejącej infrastruktury technicznej kolidujących z drogą powiatową (w tym: przebudowę infrastruktury telekomunikacyjnej, przebudowę kanalizacji sanitarnej, przebudowę sieci wodociągowej, przebudowę sieci gazowej, przebudowę linii napowietrznych średniego i wysokiego napięcia),
- wykonanie przepustów pod drogą, drogami i zjazdami,
- budowę ścieżek pieszo-rowerowych wzdłuż projektowanej inwestycji,
- budowę systemu kanalizacji deszczowej oraz rowów drogowych (w tym likwidacji, przebudowie istniejących rowów),
- budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego,
- budowę kanału technologicznego,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu.