W urzędzie marszałkowskim odbył się drugi etap – finałowy konkursu „Smak ekologicznej żywności”. Wzięli w nim udział uczniowie podstawówek i gimnazjów z Mazowsza. Ich zadaniem było rozwiązanie testu z pytaniami zamkniętymi i jednym pytaniem otwartym. Zwycięską szkołą w obu kategoriach wiekowych został Zespół Szkół w Sterdyni. Nagrody wręczyli dyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Kazimierz Porębski oraz Andrzej Kołodziejczyk z Agencji Rynku Rolnego.
Do urzędu przyjechali najlepsi – laureaci etapu szkolnego tego konkursu. W drugim etapie uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć na 33 pytania zamknięte oraz pytanie otwarte. Dotyczyły one m.in. polskich organizacji ekologicznych, wartości odżywczych niektórych produktów spożywczych, a także ochrony środowiska czy kwestii zdrowotnych.
– Mamy za sobą dwunastą edycję tego konkursu i ciągle umacniam się w przekonaniu, że warto go robić. Za każdym razem mamy do czynienia z bardzo zdolną młodzieżą i coraz lepiej prowadzoną przez nauczycieli – podsumował zastępca dyrektora Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Kazimierz Porębski.
Zwycięzcy tegorocznej, trzynastej już edycji w kategorii dla szkół podstawowych (klasy IV-VI) to: Klaudia Pogorzelska z ZS w Sterdyni w pow. sokołowskim (I miejsce), Aleksandra Książak z SP w Różanie w pow. makowskim (II miejsce) i Magdalena Wiślańska z SP nr 2 w Zielonce w pow. wołomińskim (III miejsce). Wśród gimnazjalistów najlepsi okazali się Dorota Romańczuk z ZS w Sterdyni (I miejsce), Katarzyna Ziemek z ZS nr 1 w Goworowie w pow. ostrołęckim (II miejsce) oraz Mateusz Chełstowski z gimnazjum w Starym Lubotyniu w pow. ostrowskim (III miejsce). Zwycięzcy otrzymali w nagrodę nowoczesny sprzęt elektroniczny.
Mazowsze: Konkursu „Smak ekologicznej żywności”
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |