Quality Institute, na podstawie rekomendacji Kapituły VI edycji Konkursu „Przyjazny Urząd”, nadał Znak Jakości „Przyjazny Urząd” oraz przyznał Wyróżnienie Nadzwyczajne „Innowacyjny Urząd” Mazowieckiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Warszawie. Statuetkę oraz certyfikaty z rąk Prezesa Zarządu Quality Institute, Piotra Celeja odebrała Kamila Jeziorska-Chojecka, Dyrektor Generalny MUW w Warszawie.
Ceremonia wręczenia statuetek i certyfikatów miała miejsce 15 czerwca 2021 roku w Katowicach, w trakcie Gali Artystycznej, podsumowującej VI edycję Konkursu „Przyjazny Urząd”, organizowanego przez Quality Institute. W atmosferze koncertu, wypełnionego przebojami z polskich i światowych list przebojów, reprezentanci instytucji administracji publicznej z całej Polski poznali wyniki pracy Kapituły Konkursu, która przyznała swoje doroczne wyróżnienia dla najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych urzędów w Polsce. Uhonorowano m.in. urzędy gmin, starostwa powiatowe, urzędy pracy, urzędy wojewódzkie, urzędy marszałkowskie oraz inne instytucje sektora administracji rządowej i samorządowej.
W wydarzeniu Dyrektorowi Generalnemu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie towarzyszyła Magdalena Kubis, Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością MUW w Warszawie.
W tym roku wyniki konkursu ogłosiliśmy podczas specjalnego koncertu, który połączyliśmy z prezentacją Laureatów i ich osiągnięć w zarządzaniu publicznym i marketingu terytorialnym. Nagrodziliśmy instytucje administracji publicznej z całej Polski, wyróżniając zarówno małe urzędy gminne, jak i potężne instytucje o złożonej strukturze, zatrudniające kilkanaście tysięcy osób. Łączy je jedno – wysoka kultura obsługi klienta oraz wdrażanie nowatorskich rozwiązań organizacyjnych usprawniających świadczenie usług publicznych
– powiedział Piotr Celej, Prezes Zarządu Quality Institute.
Konkurs „Przyjazny Urząd” to tzw. „konkurs jakości” – proces certyfikacji, który ocenia i promuje jednostki szeroko rozumianego sektora publicznego, cechujące się wysoką jakością obsługi klienta (interesanta), profesjonalizmem, uczciwością i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy. Godło „Przyjazny Urząd” przyznaje Kapituła złożona z naukowców i praktyków administracji publicznej. Wyróżnienie w Konkursie może służyć budowaniu pozytywnego wizerunku nagrodzonej instytucji, kreowaniu zaufania w relacjach z interesantami czy partnerami zewnętrznymi, a także dalszemu podnoszeniu jakości obsługi klienta, zgodnie ze standardami określonymi w regulaminie Konkursu.
Ideą projektu jest nie tylko nagradzanie uczestników Konkursu, ale przede wszystkim obiektywna i rzetelna ocena wprowadzonych w urzędach rozwiązań organizacyjnych w celu ich doskonalenia. Kapituła Konkursu przekazuje urzędom swoje rekomendacje i zalecenia, które mają przyczyniać się do poprawiania jakości obsługi interesanta. Przy okazji najwyżej ocenione urzędy otrzymują certyfikaty i godła jakości „Przyjazny Urząd”, które porównać można do takich certyfikatów jak ISO, Teraz Polska czy Gmina Fair Play.