- Wielu mieszkańców z niecierpliwością czekało na ten dzień, wielu nie dowierzało, że kiedykolwiek tego dnia dożyją. Jeszcze inni mocno krytykowali decyzję o realizacji tej inwestycji. Dziś, kiedy widzę tłumy mieszkańców odwiedzających to miejsce każdego dnia już od Wielkanocy, mogę śmiało powiedzieć, że jest to inwestycja ze wszech miar trafiona, z której możemy być i jesteśmy dumni – mówił Prezydent Mieczysław Czerniawski. Podkreślał, że tylko dzięki zaangażowaniu wielu osób, inwestycja ta mogła być zrealizowana. Dziękując władzom województwa podlaskiego za przyznane wsparcie, prosił o dofinansowanie kolejnego jej etapu. - Mieszkańcy Łomży i regionu oczekują, byśmy przez dalszą budowę bulwarów podnosili atrakcyjność turystyczną nie tylko Łomży, ale całego województwa podlaskiego – mówił Prezydent Łomży.
Jacek Piorunek, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego przypomniał, że 70% środków na tą inwestycję pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. - Samorząd Województwa widząc ogromne znaczenie Łomży i jej rozwoju dla funkcjonowania całego województwa podjął decyzję o sfinansowaniu m.in. bulwarów – mówił Jacek Piorunek. Zauważył, że przez Zarząd Województwa Podlaskiego już prawie 300 milionów z RPO zostało przeznaczonych na rozwój Łomży, oraz że tylko w części nadnarwiańskiej naszego miasta z pieniędzy Unii Europejskiej wybudowany został stadion, wyremontowano ulicę Rybaki oraz rozbudowano Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego.
Budowa terenów sportowo – rekreacyjnych nad Narwią rozpoczęła się w sierpniu 2011 roku i zakończyła w grudniu 2012 roku. W tym czasie powstał port rzeczny z przystanią pasażerską dla dwóch dużych jednostek o długości 24 metrów, marina o wymiarach 40x30 metrów przystosowana do obsługi 20 małych jednostek, hangar na łodzie oraz bulwar rzeczny z dwoma ciągami komunikacyjnymi (ścieżką pieszą i rowerową) o długości ponad pół kilometra. Ponadto powstało pole namiotowe, plac zabaw dla dzieci oraz siłownia zewnętrzna. W ramach inwestycji wybudowano również drogi dojazdowe do bulwaru i portu oraz parkingi. Wykonana została także kanalizacja sanitarna z przepompownią ścieków, kanalizacja deszczowa z separatorem substancji ropopochodnych, oświetlenie terenu oraz składający się z 24 kamer monitoring. Port wyposażony został m.in. w kajaki turystyczne, łodzie wioślarskie, łódź motorową, wiosła, koła ratunkowe czy kapoki. Na bulwarach zamontowano m.in. ławki, dwa źródełka wody pitnej oraz stoły do gry w szachy, pingponga i piłkarzyki, a także dwie lornety punktów widokowych.
Dokumentację budowy bulwarów za kwotę 638 tys. zł opracowali na przełomie 2009 i 2010 r. projektanci z Katedry Geoinżynierii Wydziału Inżynierii i Kształtowania Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Koszt budowy pierwszego etapu nadnarwiańskich bulwarów, wykonanego przez firmę Warbud S.A. z Warszawy, wyniósł 15,6 mln zł, w tym 11,4 mln zł pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.