Zakończył się odbiór hali targowej i wiaty targowiska miejskiego w Łomży. Po uzyskaniu pozytywnych opinii Państwowej Straży Pożarnej i Sanepidu, Urząd Miejski będzie mógł wystąpić do nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie obiektu. Procedura ta potrwa od 3 do 5 tygodni.
W protokole z odbioru końcowego komisja wpisała do wymiany dwie uszkodzone rolety, poprawę konstrukcji stalowej daszków wejściowych, przeszpachlowanie i malowanie wszystkich słupów zewnętrznych, zabezpieczenie uszkodzonych płyt warstwowych od strony zewnętrznej oraz zagospodarowanie terenu zielenią łącznie z jego ukształtowaniem. Część tych poprawek ma zostać wykonana do końca lutego, pozostałe zaś do końca maja br.
Umowa na budowę obiektu z firmą Masbud Invest z Suwałk została podpisana 31 grudnia 2012 roku. Przekazanie placu budowy głównemu wykonawcy odbyło się 7 stycznia 2013 r., zaś prace ruszyły 12 lutego 2013 r. Pierwotnie ich zakończenie miało nastąpić do 31 października 2013 roku, jednak z uwagi na wydłużenie terminu przebudowy urządzeń elektroenergetycznych nN0,4 kV kolidujących z budową hali targowej oraz przerwy w robotach ziemnych spowodowanych warunkami atmosferycznymi, umowę wydłużono do końca listopada. Później termin zakończenia realizacji inwestycji został zmieniony na koniec 2013 roku ze względu na konieczność zmiany siłowników i okien napowietrzających zwiększających pobór mocy, co skutkowało zmianą oprzewodowania dostosowanego do wymagań prądowych nowych siłowników. Wpływ na podjęcie takiej decyzji miało również ogłoszenie upadłości głównego podwykonawcy w końcowym etapie budowy i konieczność wyjęcia generalnego podwykonawcy z zakresu robót i przekazania ich innym podwykonawcom, gwarantującym należyte wykonanie i zakończenie zleconych prac. Z końcem grudnia obiekt został zgłoszony do odbioru, jednak powołana komisja odbiorowa stwierdziła, że ilość niedoróbek nie pozwala na odebranie obiektu. Ostatecznie do ponownego odbioru obiekt został zgłoszony 7 lutego br., zaś jego odbiór zakończył się 12 lutego br. Za opóźnienie zakończenia inwestycji głównemu wykonawcy naliczone zostały kary umowne w wysokości 376.331,37 zł.
59 boksów w nowo wybudowanej hali zostało już rozdysponowanych wśród kupców handlujących dotychczas na terenie targowiska miejskiego. Prezydent Łomży wyraził również zgodę na przeniesienie do obiektu przy ul. Sikorskiego i Dworcowej siedemnastu kupców z hali na Starym Rynku, którzy potwierdzili, że chcieliby przenieść działalność do nowych pomieszczeń. Pozostałych 10 pawilonów w nowej hali prawdopodobnie zostanie wystawionych do najmu w przetargu nieograniczonym.
W hali targowiska o powierzchni zabudowy ponad 2600 m2 jest 85 pawilonów handlowych o powierzchni od 13,30 m2 do 26,90 m2 oraz pawilon usług „małej gastronomii”, toalety, pokój biurowy administratora obiektu, pomieszczenia gospodarcze oraz pomieszczenia dla Straży Miejskiej. Obok powstała niezabudowana i otwarta wiata targowiska, o powierzchni 2000 m2, przeznaczona do handlu z tymczasowych stołów, straganów oraz bezpośrednio z pojazdu dostawczego. W sąsiedztwie obiektu jest parking na 84 miejsca postojowe, w tym 6 przewidziano dla osób niepełnosprawnych. Realizacja inwestycji kosztowała 8 mln 286 tys. zł.
Łomża: Hala Targowa odebrana
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |