W niedziele, 21 grudnia ostrołęccy Wszechpolacy przeprowadzili akcję ulotkową „Kupuj polskie produkty” podczas, której zachęcali mieszkańców miasta do kupowania polskich produktów (z kodem kreskowym rozpoczynającym się od liczby 590) oraz uświadamiali mieszkańców Ostrołęki, iż tak drobny gest ma bardzo duże znaczenie dla rozwoju polskiej i lokalnej gospodarki.
Wydawać by się mogło, że taki jeden gest ma małe znaczenie, ale nic bardziej mylnego ponieważ jeżeli miliony osób będą o tym pamiętać to w krótkim czasie będziemy w stanie przeobrazić całą naszą gospodarkę, stworzyć nowe miejsca pracy i sprawić, że firmy będą miały większy kapitał na inwestycje, a także na podwyższenie pensji swoim pracownikom. Większa sprzedaż to również większe wpływy do budżetu państwa, gminy, dzięki czemu poprawie ulega jakość usług publicznych. - informuje Prezes Młodzieży Wszechpolskiej w Ostrołęce i koordynator akcji, Mateusz Bałazy.
Poprzez akcję chcemy, aby ludzie zastanowili się, który produkt wybrać, jeśli mają one zbliżoną cenę i jakość. Pamiętajmy, że polski produkt nie jest wcale gorszy od swojego zagranicznego odpowiednika, lecz często jego jakość jest o wiele wyższa ponieważ wyeliminowana tu jest konieczność transportowania towaru na długie odległości (jak jest w przypadku produktów zagranicznych), a także mniejsza ilość różnego rodzaju chemikaliów. Kupowanie polskich produktów jest ważne cały rok, ale wyjątkowego znaczenia nabiera w czasie zwiększonych zakupów konsumenckich, poprzedzających Święta Bożego Narodzenia. - dodaje.
Patriotyzm konsumencki jest bardzo rozpowszechniony na zachodzie Europy i w innych rozwiniętych częściach świata (m.in. USA, Japonia). Jest to ogromnie ważne w sytuacji kiedy rządzące Polską elity zapominają o własnym narodzie dbając jedynie o interesy innych państw albo korporacji międzynarodowych. W Polsce niestety mamy do czynienia ze swoistym eldorado dla zagranicznych podmiotów gospodarczych, z którego zyski wypompowywane są poza granicę naszego kraju. Od około dwudziestu lat słyszymy z każdej strony sceny politycznej zapewnienia o konieczności przeprowadzenia reform (zmniejszenia podatków, ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej itp.), ale jak na razie nic z tego tak naprawdę nie wynika. Nie możemy już dłużej czekać, lecz czas w końcu jako społeczeństwo dojrzeć do tego, aby być odpowiedzialnymi za sprawy gospodarcze i zmienić rzeczywistość na lepsze.
Podczas akcji rozdaano kilkaset ulotek na tzw. małym rynku przy ul. Targowej oraz przed jednym z supermarketów w mieście. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu akcji ponieważ mieszkańcy bardzo pozytywnie na nią zareagowali.
KUPUJ POLSKIE PRODUKTY!
Prezes Młodzieży Wszechpolskiej w Ostrołęce i koordynator akcji.
Mateusz Bałazy
Zdjęcia: archiwum organizatora.
"Kupuje Polskie Produkty" - przedświąteczna akcja Młodzieży Wszechpolskiej [ZDJĘCIA]
Zobacz również
„Kocham Polskę” również w Ostrołęce
Młodzież Wszechpolska protestuje przeciw ideologii "gender" [ZDJĘCIA]
Młodzież Wszechpolska przeciw ideologii "gender"
Marsz Niepodległości 2013 [WIDEO]
Ostrołęka: Młodzież Wszechpolska uczciła 71 rocznice powstania Narodowych Sił Zbrojnych [ZDJĘCIA]
Ostrołęcka zbiórka dla polskich dzieci we Lwowie
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |