Zakończyła się pierwsza edycja Kreatywnego Budżetu Szkolnego w siedmiu Zespołach Szkół Powiatowych naszego regionu. Inicjatywa, której przyświecało hasło "Młodzi mają głos!", pozwoliła uczniom decydować o projektach, które zostaną zrealizowane w ich placówkach do 13 czerwca bieżącego roku.
Na realizację pomysłów młodzieży w każdej szkole przeznaczono kwotę 4000 złotych. Fundusze te mogły zostać wykorzystane na jeden lub kilka projektów, pod warunkiem nieprzekroczenia założonego budżetu dla danej placówki.
Uroczyste podsumowanie konkursu odbyło się w Zespole Szkół Powiatowych w Baranowie. Podczas wydarzenia zaprezentowano wszystkie zwycięskie inicjatywy.
Zwycięskie projekty w poszczególnych szkołach:
Zespół Szkół Powiatowych w Baranowie postawił na różnorodność, wybierając aż cztery projekty:
- "Strefa wypoczynku w szkole"
- "Walczymy z wykluczeniem menstruacyjnym" - zapewnienie bezpłatnego dostępu do środków higieny
- "Bawimy się" - system karaoke do wykorzystania w wolnym czasie
- "Strefa relaksu przed szkołą"
Zespół Szkół Powiatowych im. Papieża Jana Pawła II w Czerwinie zdecydował się na stworzenie "CyberJaskini" - strefy relaksu wyposażonej w konsolę do gier i wygodne miejsca do siedzenia.
Zespół Szkół Powiatowych w Goworowie przeznaczy środki na artystyczny projekt - "Mural na garażu szkolnym".
Zespół Szkół Powiatowych w Kadzidle wybrał projekt "Szkoła bez nudy", w ramach którego zakupiony zostanie stolik do bilarda oraz piłkarzyki.
Zespół Szkół Powiatowych w Łysych zainwestuje w ławki i stoliki do ogródka szkolnego, zlokalizowanego obok chaty kurpiowskiej.
Zespół Szkół Powiatowych im. ks. Adama Bargielskiego w Myszyńcu stworzy "Patio szkolne" - strefę wypoczynkową z szachami ogrodowymi.
Zespół Szkół Powiatowych w Troszynie przeznaczy fundusze na strefę relaksu sprzyjającą odpoczynkowi, wyciszeniu i integracji uczniów, wyposażoną w pufy, siedziska i regał na książki.
Inicjatywa Kreatywnego Budżetu Szkolnego pokazała, że młodzież potrafi świadomie decydować o przestrzeni, w której spędza znaczną część dnia. Wybrane projekty koncentrują się głównie na tworzeniu miejsc relaksu i integracji, co wskazuje na potrzebę odpoczynku i budowania więzi społecznych wśród uczniów.
Realizacja zwycięskich pomysłów rozpocznie się niebawem, a efekty będą widoczne we wszystkich szkołach już w czerwcu.