52 - letnia mieszkanka Ostrołęki na zakupach w sieci straciła 1500 zł. Strzeż swoje pieniądze. Przeczytaj jak doszło oszustwa.
Mieszkanka naszego miasta na jednym z portali internetowych chciała kupić telefon. Ostrołęczanka kliknęła w wysłany przez sprzedawcę link. To wystarczyło, aby z jej konta ‘’zniknęły’’ pieniądze.
Wczoraj do dyżurnego ostrołęckich policjantów zgłosiła się 52 - letnia mieszkanka Ostrołęki i powiadomiła o oszustwie na jej szkodę. Kobieta poinformowała, że na jednym z popularnych portali aukcyjnych zainteresowała się telefonem i postanowiła go kupić. W tym celu skontaktowała się ze sprzedającym, który podesłał jej link do przeprowadzenia transakcji. Niestety po jego kliknięciu i wykorzystaniu kodu BLIK z jej konta zniknęła suma 1500 złotych. Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z ostrołęckiego wydziału z przestępczością gospodarczą i korupcją.- informuje podkom. Tomasz Żerański z KMP w Ostrołęce.
Mimo wielu apeli i ostrzeżeń przestępcy w dalszym ciągu żerują na ludzkiej naiwności i braku czujności. Nie ma tygodnia, żeby do ostrołęckich policjantów nie docierały nowe osoby, które zostały oszukane podczas internetowych zakupów.
Bądźmy ostrożni podczas zakupów w internecie. Już na początku zakupów naszą czujność wzbudzić powinny „atrakcyjnie niskie” ceny, znacznie różniące się od cen rynkowych, a co najważniejsze nigdy nie otwierajmy przesyłanych nam linków! Płatności dokonujmy tylko za pośrednictwem zaufanych i sprawdzonych podmiotów, bądź korzystajmy z płatności pobraniowych. Oszuści stosują te metody nie tylko podczas kupowania przez nas przedmiotów, ale również ich sprzedaży.- dodaje Żerański.