Zakończono realizację zadania pn. "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Kadzidło" w 2021 r. Ogółem odebrano od właścicieli nieruchomości i unieszkodliwiono ponad 276 ton zdemontowanych wyrobów zawierających azbest (płyt eternitowych).
Wyroby te zostały odebrane nieodpłatnie od właścicieli 94 nieruchomości przez firmę Greenland Technology Sp. z o.o. Sp. k., posiadającą wymagane w tym zakresie zezwolenia i przetransportowane na składowisko odpadów przyjmujące tego typu odpady.
Koszt realizacji zadania wyniósł 100 236,89 zł. Gmina Kadzidło przeznaczyła na ten cel środki w wysokości 70 236,89 zł. Ponadto uzyskano dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości 30 000,00 zł. Gmina Kadzidło usuwa azbest od roku 2014. Zebrano już blisko 2 000 000 kilogramów azbestu. Przeznaczyliśmy na ten cel ponad 500 000 zł. Cieszymy się, że dzięki tym działaniom potrafimy wspólnie zadbać o jakość środowiska naturalnego.- czytamy w komunikacie gmniny