eOstroleka.pl
Ostrołęka,

JBB wytwarza najwięcej wędlin w Polsce

REKLAMA
REKLAMA

Zakład mięsny JBB w Łysych wytwarza najwięcej wędlin w Polsce. Dziennie powstaje tam 250 - 300 ton produktów. Spółka rozwija się tak szybko, że ponownie zyskała uznanie członków kapituły nagrody Dobra Firma przyznawanej przez dziennik Rzeczpospolita.

Firmie JBB, której przychody w 2005 roku wyniosły 421 mln zł, daleko jeszcze do takich krajowych potentatów, jak Animex z obrotami na poziomie ponad 2 mld zł czy Grupa Sokołów - ok. 1,5 mld zł. Jednak, jak podkreśla Leszek Lenart, dyrektor do spraw marketingu, żadna firma w Polsce nie wytwarza w jednym zakładzie tyle co JBB.

W ciągu ostatnich kilku lat przedsiębiorstwo w Łysych zwiększało obroty o średnio 30 procent rocznie. Od początku 2006 roku sprzedaż JBB wzrosła o jedną piątą. - Na koniec roku nasze przychody powinny przekroczyć 500 mln zł - szacuje Leszek Lenart.

Kiedy trzynaście lat temu Józef Bałdyga zarejestrował firmę JBB, zatrudnienie znalazło w niej 16 osób, a produkcja nie przekraczała tysiąca ton wędlin rocznie. Dziś pracuje tu 1200 osób, z czego 300 dołączyło do załogi w ciągu ostatniego roku.

Firma oferuje 150 rodzajów produktów z mięsa czerwonego i białego. Słynie z ciągłego urozmaicania oferty. Co roku przygotowuje próbki nowych wędlin. Wiele z nich odrzuca, ale część trafia do sklepów rozszerzając ofertę firmy. Kilka nowości stało się hitami, jak np. mielonka tyrolska.

Produkcji nie udałoby się zwiększyć, gdyby nie inwestycje. W tym roku JBB przeznaczy na nie 20 mln zł, prawie tyle samo co w 2005 r. Najwięcej spółka wydała na urządzenia do automatycznego pakowania gotowych produktów w kartony. Ponad 90 proc. przychodów JBB wypracowuje w kraju. Jednak w ostatnich miesiącach firma zwiększyła eksport dwukrotnie. Wędliny z Łysych powędrowały za Polakami do Anglii i Irlandii.

Produktów JBB nie ma w dużych sieciach handlowych. - Dostarczamy towar do rodzimych dystrybutorów, którzy rozprowadzają go do sklepów - wyjaśnia Leszek Lenart. W firmie uważają, że współpraca z hipermarketami nie gwarantuje lojalności, którą udaje się wypracować w kontaktach z hurtowniami.

Źródło: Radio OKO
REKLAMA
Kalendarz imprez
kwiecień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 31 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6
dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13
 14 dk15 dk16 dk17 dk18 dk19  20
dk21 dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27
 28 dk29 dk30  1  2  3  4
×