Jak wykorzystać hashtagi na Instagramie, żeby zwiększyć zasięg profilu?
Słaby ruch na social mediach to bolączka wielu początkujących influencerów. W gruncie rzeczy to główny powód, dla którego porzucają swoje profile. Dotyczy to zwłaszcza największych serwisów społecznościowych, gdzie konkurencja jest... cóż, olbrzymia. Jednak można sobie z nią poradzić, ponieważ zwiększenie zasięgu to czasem kwestia raptem kilku prostych manewrów. Sprawdźmy, czy do tego celu da się wykorzystać najbardziej popularne hashtagi na Instagramie.
Jak działają hashtagi?
To tak naprawdę bardzo proste. Wszyscy użytkownicy Instagrama mają do dyspozycji odnośnik (tag), który prowadzi do specjalnej strony na platformie. Ta strona skupia razem posty, które zostały oznaczone danym tagiem. Ludzie mogą go obserwować jak każdy inny profil na Instagramie. Wystarczy umieścić odnośnik w opisie. Tak właśnie działa hashtag, czyli słowo lub fraza kluczowa opatrzona symbolem #. Nie należy jednak korzystać z niego przypadkowo. Tylko logiczne i precyzyjne używanie hashtagów pozwala na to, aby kupione lajki na instagramie mogły zaowocować. Dlaczego?
Algorytm Instagrama a problem zakazanych hashtagów
Zwiększenie zasięgu w mediach społecznościowych wiąże się z pewnymi regułami. Trzeba pamiętać między innymi o tym, że pewne czynności mogą skończyć się banem. Ban na Instagramie to nic innego jak zignorowanie posta przez algorytmy. Jeśli wśród popularnych hashtagów są takie, gdzie występuje regularne publikowanie treści związanych z przemocą na tle rasowym, powiedzmy, platforma to wychwyci. W efekcie dany odnośnik zostanie zablokowany, a więc wszystkie posty nim oznaczone również. Nikt spoza listy dotychczasowych followersów konta go nie zobaczy, a więc publikacja będzie miała minimalny zasięg. To przekreśla szansę na dostęp do nowych odbiorców. Ważne: ten mechanizm ma zastosowanie nawet wtedy, gdy post w żaden sposób nie nawiązuje do przemocy czy innej treści o kontrowersyjnej naturze. Algorytmy reagują na tagi. Jak sobie z tym poradzić?
Po prostu należy sprawdzać listę tagów dopasowanych do planowanego posta. Jeśli któryś z nich jest zakazany, wbudowana wyszukiwarka go nie wyświetli. Bywa i tak, że Instagram sam informuje, iż jakiś unikalny hashtag jest w danym momencie zablokowany. Wówczas nie pozostaje nic innego, jak skreślić go ze swojej listy.
Jak używać hashtagów?
Zakazane treści na Instagramie to tylko jedna z przeszkód, na które trzeba zwrócić uwagę. Kolejną jest przypadkowy dobór hashtagów. Nawet inwestycja w 10.000 follow na instagramie okaże się mało przydatna, jeśli post utonie w morzu contentu na social mediach. To zdarza się nader często, gdy używane hashtagi mają niewielki związek z treścią. Użytkownicy obserwujący dany odnośnik oczekują postów, które do niego nawiązują. Aby to lepiej wyjaśnić, posłużmy się przykładem.
Jeśli influencer podróżniczy pojechał do Meksyku i zrobił tam mnóstwo zdjęć z okazji święta Día de Muertos, nie powinien on oznaczać posta hashtagiem #gdzieswpolsce lub #kwiatypolne. W tym przypadku znacznie lepiej jest wybrać mniej tagów, ale o bardziej precyzyjnym sensie, czyli #mojmeksyk, chociażby. Dzięki temu post trafi do ludzi zainteresowanych Meksykiem, co skłoni ich do lajkowania, wyświetlenia profilu itd. Rezultat? Zwiększony zasięg.
Czy ilość hashtagów ma znaczenie? Niekoniecznie. Instagram ma limit na hashtagi. Można ich wykorzystać najwyżej 30. Jeśli większość będzie przypadkowa, nie osiągnie się nimi zbyt wiele. Jeśli użyje się dziesięciu, ale za to precyzyjnie dobranych – to już inna historia. Jej finałem może być przyrost followersów. Suma summarum mniej znaczy więcej, o ile podejdzie się do tego z głową. Większość gwiazd Instagrama wykorzystuje zaledwie kilka tagów w swoich publikacjach. Znani influencerzy do tego regularnie kupują lajki na instagramie, które wzmacniają aktywność użytkowników. Ruch na profilu mają dzięki temu płynny i z tendencją rosnącą. Brzmi nieźle, prawda?
Popularne hashtagi na Instagramie
Poprawne stosowanie hashtagów ma zatem ogromny wpływ na zasięg contentu w mediach społecznościowych. Warto jednak się zastanowić, czy najpopularniejsze hashtagi na Instagramie są zarazem najbardziej skuteczne. To, jak się okazuje, nie zawsze jest prawdą. Otóż tagi mające powyżej dziesięciu milionów opublikowanych postów należy unikać. Chodzi o to, że wykorzystuje je tak wielu użytkowników, iż każda publikacja automatycznie gubi się w tłumie. Wystarczy sprawdzić odnośnik #love. Jest na to jakiś sposób?
Trzeba wybierać tagi pośrednie. Coś, co lista najpopularniejszych hashtagów nie zawiera, a jednocześnie cieszy się dużym poziomem aktywności. Początkujący influencer powinien zwracać uwagę właśnie na takie odnośniki, ponieważ za ich sprawą ma większe szanse zostać zauważonym. Jego post po prostu dłużej utrzyma się na wierzchu strony, zanim natłok konkurencji siłą rzeczy zepchnie go niżej. A im niżej znajduje się post w social mediach, tym mniej osób go dostrzeże. Nie trzeba zatem wymyślać unikalnych hashtagów, aby zwiększyć swój zasięg. Wystarczy poświęcić chwilę na analizę już istniejących oraz od czasu do czasu kupić trochę follow na instagramie. To z pewnością się opłaci.
Materiał zewnętrzny.