Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała kolejny raz przypomniał plany związane z inwestycjami kolejowymi w ramach planowanego portu. Jeżeli plany się ziszczą, to - według wiceministra infrastruktury - z Ostrołęki do stolicy dojedziemy pociągiem w godzinę i 5 minut.
Jakie inwestycje kolejowe związane z budową CPK są planowane na terenie powiatów: sochaczewskiego, żyrardowskiego,płockiego, przasnyskiego, mławskiego, żuromińskiego, płońskiego, sierpeckiego, ciechanowskiego? - zapytał w interpelacji poseł Jacek Ozdoba.
W województwie mazowieckim w ramach programu kolejowego CPK powstaną 344 km nowych linii kolejowych, a kolejne 654 km zostaną zmodernizowane. Inwestycje te zapewnią połączenie Warszawy i CPK z większością regionów w czasie krótszym niż 2,5 godz., w tym na terenie województwa mazowieckiego do: Ciechanowa w 45 min., Mławy w 55 min., Ostrołęki w 1 godz. 5 min., Płocka w 45 min., Radomia w 50 min, Siedlec w 55 min., Żyrardowa w 25 min.
- odpowiedział pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała.
Jak dodał Horała, "Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowane lotnisko centralne dla Polski, które w ramach pierwszego etapu będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. Na Program Kolejowy CPK składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Łącznie to 30 zadań inwestycyjnych i 1789 km nowych linii kolejowych, których inwestorem jest Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. Całość programu zostanie zrealizowana w latach2020-2034. Port Solidarność wraz z węzłem kolejowym zostanie zbudowany do końca 2027 roku. W tym samym czasie zostaną zbudowane: nowa linia kolejowa nr 85 w standardzie kolei dużych prędkościna odc. Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Fabryczna oraz łącznice do linii kolejowych nr 1 na odc. Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów, nr 3 na odc. Błonie–Sochaczew i nr 4 do Centralnej Magistrali Kolejowej, zapewniające włączenie CPK do krajowej sieci kolejowej".