Nasz Czytelnik zgłosił poważny problem z punktualnością w realizacji rozkładu jazdy autobusów na ostrołęckim dworcu. Autokary na dwa z porannych kursów z Ostrołęki do Warszawy nie zostały podstawione. Pasażerowie zmuszeni byli czekać na kolejne nie mając pewności kiedy i czy w ogóle przewoźnik zrealizuje kurs.
Od połowy ubiegłego roku administracją dworca autobusowego w Ostrołęce zajmuje się firma Gabriella Travel. Po wycofaniu się z lokalnego rynku spółki Mobilis konieczna była reorganizacja siatki połączeń. Przewozy pasażerskie na liniach lokalnych realizuje wielu przewoźników. Są to małe i średnie lokalne firmy, ale też duże przedsiębiorstwa działające na terenie całego województwa.
O tym, że obecnemu systemowi połączeń daleko do ideału wielokrotnie już byliśmy informowani przez pasażerów. Jednym z nich jest Czytelnik, który kilka dni temu próbował dojechać z Ostrołęki do Warszawy.
„W niedzielę 17 lutego chciałem udać się autobusem relacji Ostrołęka-Warszawa przez Pułtusk z ostrołęckiego dworca PKS, którego według zawieszonej przy stanowisku nr 7 informacji odjazd planowany był na godz. 5:00. Na dworcu pojawiłem się o godz. 4:45, autobus się nie pojawił. Pomyślałem, że poczekam na autobus o godz. 5:20, ten oczywiście też się nie pojawił. Musiałem jechać autobusem dopiero o godz. 5:30 przez co spóźniłem się do szkoły na ważne egzaminy.” - twierdzi Czytelnik.
W załączniku otrzymaliśmy od Czytelnika zdjęcie rozkładu jazdy z legendą do zastosowanych oznaczeń. Wynika z niej, że oba wspomniane kursy nie są realizowane wyłącznie w okresie świąt Bożego Narodzenia i Wielkiejnocy. Mimo to, przewoźnik nie podstawił na czas autobusów. O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy administratora dworca – firmę Gabriella Travel.
Z informacji udzielonej nam przez Karolinę Lendzioszek, szefową firmy administrującej dworcem wynika, że dwa wspomniane przez Czytelnika kursy realizuje dwóch różnych przewoźników. Za kurs o godzinie 5:00 odpowiedzialna jest firma Stalko a kurs o godzinie 5:20 realizuje firma Bogdana Raniszewskiego. Jak to się stało, że żaden z przewoźników nie podstawił swojego autokaru na czas, zgodnie z rozkładem jazdy?
- Jako administrator dworca pilnujemy punktualności w realizacji kursów, ale nie jestem w stanie zmusić przewoźnika, żeby taki kurs wykonał. Jeżeli ma jakąś awarię, nie jestem w stanie na to wpłynąć. Na stanowisku nr 7 zamieściliśmy informację o tym, który przewoźnik realizuje dany kurs, jest też numer kontaktowy do dyspozytora i jeśli jest problem z autobusem pasażer może się skontaktować z nami w godzinach funkcjonowania dworca, czyli od 6:00 do 20:00 – mówi Karolina Lendzioszek.
Interwencja Czytelnika: Problemy z punktualnością na dworcu autobusowym
Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Prezydent Kotowski o sytuacji PKS. Padły gorzkie słowa dla koalicji PO-PSL
Na dworcu PKS rusza sprzedaż biletów miesięcznych
Przewoźnicy idą na współpracę. Wkrótce poznamy rozkład jazdy autobusów
Prezydent proszony o wywłaszczenie. Odpowiedź: "Chcę pomóc, ale..."
Co w kraju sądzą o Ostrołęce? Te komentarze wiele nam wyjaśnią
Janusz Kotowski: "Atak na właściciela dworca uważam za haniebny"
„Gabriella” wprowadza rozkład jazdy. Na początek Olszewka
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |