Czy ponowne składanie tzw. deklaracji „śmieciowych” jest konieczne, skoro składano je gdy zaczął obowiązywać nowy system gospodarki odpadami? Internauci zauważają pewne nieścisłości. Przypomnijmy, że po wprowadzeniu od nowego roku nowych, wyższych stawek za odbiór śmieci, wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkujący na terenie Ostrołęki zostali zobligowani do odwiedzenia ratusza z nową deklaracją.
Od 1 stycznia w Ostrołęce obowiązują nowe stawki za wywóz śmieci. Płacić musimy więcej, ale też wszyscy – bez wyjątku musimy teraz segregować śmieci. Wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkujący na terenie Ostrołęki zostali też zobligowani do złożenia w Urzędzie Miasta wypełnionych od nowa deklaracji o wysokości stawki za odbiór odpadów komunalnych, która uzależniona jest od ilości osób zamieszkujących w danym gospodarstwie.
Czy jednak takie deklaracje są konieczne, skoro w 2013 roku wszyscy mieszkańcy Ostrołęki musieli składać je po raz pierwszy. Wtedy właśnie zaczął obowiązywać nowy system gospodarki odpadami z podziałem na zbiórkę selektywną (z podziałem na rożne frakcje) i nieselektywną (odpady niesegregowane).
Internauci zauważają, że kwestie te regulują przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku.
„W przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wójt, burmistrz lub prezydent miasta zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji. W takim przypadku właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Zawiadomienie zawiera pouczenie, że stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.”- tak brzmi zapis art. 6. pkt. 2 Ustawy o utrzymaniu czystości.
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy w Biurze Prasowym Urzędu Miasta w Ostrołęce. Czekamy na odpowiedź.