Czy listonosz może nie doręczyć nam przesyłki, od razu wystawiając awizo, mimo, że jesteśmy w domu? Z takim problemem zmierzył się nasz czytelnik - pan Grzegorz. Zapytaliśmy o tę kwestię w biurze Poczty Polskiej.
Do naszej redakcji napisał czytelnik, który jest mocno zawiedziony działaniami poczty. Według niego, z dostarczaniem przesyłek pojawia się problem.
- Zamiast dostarczać przesyłki, to wystawiają awizo, nie przejmując się za bardzo czy ktoś jest w domu czy też nie. Prawdę powiedziawszy, to po raz kolejny zamiast przesyłek dostałem awizo, przedwczoraj jak byłem na poczcie i rozmawiałem z panią tam pracującą, to mi powiedziała że listonosz jak mu się nie mieści do torby przesyłka, to jej nawet nie zabiera z sobą żeby dostarczyć, tylko wystawia awizo. Tak więc po co są listonosze? Do dostarczania awiz? - pyta pan Grzegorz.
Odpowiada Biuro Prasowe Poczty Polskiej:
Służby doręczeń Poczty Polskiej z zasady doręczają przesyłki adresatom. Awiza są zostawiane w sytuacji nieobecności adresata. Odsetek awizowanych listów nie zmienił się od roku i jest na poziomie 27%.
Są jednak przesyłki, np. krajowe gabarytowe oraz usługi Prime Expres, kiedy awiza pozostawiane są bez próby doręczenia przesyłek (zgodnie z art.37 ust2 punkt 1b ustawy prawo pocztowe). Natomiast awizo powtórne listonosz pozostawia bez próby doręczenia przesyłki. Przesyłki rejestrowane (czyli np. polecone) listonosze doręczają do rąk adresatów bądź, jeżeli adresat jest nieobecny, przesyłkę mogą wręczyć dorosłemu domownikowi, który zobowiąże się do jej oddania adresatowi. Wyjątkiem od tej zasady, jest złożenie zastrzeżenia przez adresata, że przesyłki można np. doręczać tylko do niego osobiście.
Klienci, którzy mają zastrzeżenia do obsługi mogą złożyć skargę. W przypadku zgłoszenia przez klienta nienależytego wykonania usługi wyjaśniamy każdą sprawę indywidualnie. Prosimy naszych klientów o wszystkie informacje, które pozwolą nam zidentyfikować przyczynę zdarzenia, w tym: numer przesyłki, informacje na temat adresów nadawcy, odbiorcy, daty nadania. Każdorazowe sprawdzenie sprawy indywidualnej pozwala nam eliminować tego typu zdarzenia.
Na podstawie złożonej reklamacji prowadzone jest postępowanie reklamacyjne. W zależności od rodzaju usługi kwestie dotyczące reklamacji regulują Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej oraz regulaminy świadczenia poszczególnych usług realizowanych przez Pocztę Polską. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej: www.poczta-polska.pl Dzięki konkretnym informacjom możemy doskonalić jakość naszych usług.
Byłeś/aś świadkiem wypadku? Widziałeś/aś coś nadzwyczajnego, śmiesznego, a może masz problem, którym chciałbyś się podzielić? Jeżeli tak, to skontaktuj się z nami! Kontakt: redakcja@eostroleka.pl lub poprzez wiadomość na Facebooku.