Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu. Ile takich wniosków wpłynęło do Urzędu Miasta Ostrołęki w ostatnich latach? Tendencja jest wzrostowa - sprawami miasta interesują się zarówno mieszkańcy, jak i różnego rodzaju organizacje.
W 2018 roku do Urzędu Miasta Ostrołęki wpłynęło 107 wniosków o udostępnienie informacji publicznej. W 2019 roku było to 110 wniosków, a w 2020 roku - już 115 wniosków. Są również dane za ten rok: tylko do 10 listopada 2021 r. zarejestrowano 102 wnioski.
W 2021 roku (do 10.11) przeprowadzono również cztery konsultacje społeczne.
Informacja publiczna. Kto ją może uzyskać?
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu. Prawo to podlega ograniczeniu w przypadku ochrony informacji niejawnych oraz tajemnic ustawowo chronionych, a także na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicy przedsiębiorcy. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek osoby zainteresowanej.
Wniosek o udzielenie informacji publicznej można przekazać do Urzędu Miasta Ostrołęki w jeden z niżej wymienionych sposobów:
- przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Ostrołęki, Pl. Gen. J. Bema 1, 07-400 Ostrołęka,
- złożyć osobiście w Punkcie Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Ostrołęki przy Pl. Gen. J. Bema 1 lub ul. T. Kościuszki 45,
- przesłać faxem na numer +48 29 7654320,
- przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: um@um.ostroleka.pl
- w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę e-PUAP.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, chyba że:
- informacja nie może być udostępniona w tym terminie, wówczas wnioskodawca zostaje powiadomiony o powodach opóźnienia i terminie udostępnienia informacji (jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od złożenia wniosku);
- środki techniczne urzędu nie pozwalają na udostępnienie informacji w sposób
i w formie określonych we wniosku, wówczas wnioskodawca zostaje powiadomiony o braku możliwości udostępnienia jej zgodnie z wnioskiem i otrzymuje informację, w jakiej formie, wskazanej w powiadomieniu, może być ona udostępniona. Jeżeli wnioskodawca, w terminie 14 dni od powiadomienia nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w formie wskazanej w powiadomieniu - postępowanie umarza się.