W siedzibie Urzędu Miasta w Ostrołęce podpisano umowę na dokumentację projektową południowej obwodnicy Ostrołęki, wraz z przeprawą mostową przez rzekę Narew. - To historyczna chwila - mówili przedstawiciele władz miasta.
W grudniu 2021 r. ogłoszono plany powstania południowej obwodnicy miasta wraz z nowym mostem na Narwi. Miasto otrzyma aż 60 milionów złotych rządowego dofinansowania. W czwartek 10 lutego wykonano kolejny krok - podpisana została umowa na dokumentację projektową.
Przedmiotem umowy jest wykonanie pełnej dokumentacji technicznej dla inwestycji pod nazwą: „Budowa południowej obwodnicy miasta Ostrołęki wraz z budową obiektu mostowego przez rzekę Narew” na odcinku od ronda im. mjr. Zygmunta Szendzielarza „Łupaszki” do ronda im. Jana Radomskiego (ul. Goworowskiej) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przygotowanie koncepcji i dokumentacji projektowej na budowę południowej obwodnicy miasta Ostrołęki”.
Kwota umowy to 2 755 200,00 zł.
W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz miasta oraz wykonawcy projektu.
- Myślę, że problemów nie będziemy mieli, bo rozmawialiśmy na temat samego projektu, firma MP Mosty z Krakowa jest wykonawcą znanym w kraju, który ma duże portfolio, ma doświadczenie przy tego typu budowach. Myślę, że opóźnienia nie wystąpią, bo to sprawdzony kontrahent. Cieszmy się, że Miasto Ostrołęka może współpracować z takimi profesjonalistami i mamy nadzieję, że razem z nami doprowadzą do tego, że w 2023 roku rozpoczniemy budowę południowej obwodnicy miasta, wraz z przeprawą przez rzekę - powiedział prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik.
Głos zabrał także prezez zarządu spółki MP Mosty Paweł Samek. - Rozmowy z miastem przed podpisaniem umowy były bardzo dla nas owocne, wygląda na to, że miasto jest świetnie przygotowane do tego tematu - podkreślił, dodając:
Doświadczenie mamy, wiemy jak takie dokumentacje projektowe przygotować.
Rzeczywiście, doświadczenie krakowskiej firmy jest imponujące. Firma MP Mosty Kraków realizowała wiele podobnych projektów na terenie całego kraju. Projektowała m.in. tunel Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, przejście podziemne na Placu Grunwaldzkim we Wrocławiu, most na Odrze w Kędzierzynie-Koźlu, most na Dunajcu w Krościenku, autostradę A4 na odcnku Rzeszów - Jarosław czy budowę linii tramwajowej na Tarchomin w Warszawie.
Kolejny krok w stronę południowej obwodnicy Ostrołęki został wykonany. Inwestycja, na którą czeka wielu mieszkańców Ostrołęki, jest coraz bardziej widoczna na horyzoncie. Projekt ma być gotowy w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.