Kolejny przypadek aktywności oszustów w naszym regionie. Tym razem „Fałszywy policjant” próbował wyłudzić pieniądze od mieszkańca Ostrołęki.
Oszust podający się za policjanta zadzwonił wczoraj do mieszkańca naszego miasta. Próbował przekonać mężczyznę, że ktoś wykradł jego dane, a następnie zaciągnął na niego kredyt. Szczęśliwie senior zachował się właściwie i przerwał połączenie a następnie o całej sprawie poinformował prawdziwych policjantów.
- Pamiętajmy, że pomysłowość oszustów nie zna granic. Dzwoniąc danego dnia do kilku a może kilkunastu czy też kilkudziesięciu osób, za każdym razem mogą wykorzystywać inną „bajeczkę”, tj. historię lub informację, dzięki której dążą do celu jakim jest oszustwo i wyłudzenie jak największej kwoty pieniędzy. Oszuści mogą podawać się za policjanta, wnuczka czy też innego członka rodziny lub pracownika socjalnego, pracownika spółdzielni bądź inną osobę. Za każdym razem mają w zanadrzu wachlarz różnych historii, które mają im pomóc w wyłudzeniu pieniędzy – mówi aspirant Krzysztof Kolator z KMP w Ostrołęce/
Cóż może nas uchronić przed staniem się ofiara przestępstwa? Odpowiedź jest prosta – jedynie opanowanie, czujność i rozwaga.
PAMIĘTAJMY!!!
- Informujmy o „dziwnych” telefonach członków swojej najbliższej rodziny, a w rozmowie z nimi weryfikujmy, czy fakty podane telefonicznie przez rzekomego „policjanta” lub „wnuczka” naprawdę miały miejsce;
- Nie wpuszczajmy do domu osób nieznanych, chociażby podawały się za przedstawicieli różnego rodzaju instytucji – umówmy się na inny termin i sprawdźmy, czy osoba o danym imieniu i nazwisku faktycznie pracuje w danej instytucji;
- Sprawdzajmy, czy osoba podająca się np. za urzędnika, czy pracownika instytucji pomocowej, posiada legitymację;
- Starajmy się zapamiętać osobę, która do nas przyszła, jej wygląd lub markę i numer rejestracyjny pojazdu, którym przyjechała; w razie kontaktu telefonicznego – należy zapisać numer telefonu tej osoby;
- Informujmy policję o swoich podejrzeniach dzwoniąc na numer alarmowy 997 lub 112!