eOstroleka.pl
Ostrołęka, NA SYGNALE

Fałszywy policjant i pracownik banku ponownie zaatakowali w Ostrołęce. Wśród oszukanych m.in. nastolatka

REKLAMA
zdjecie 6189
REKLAMA

48-latka i 19-latka padły ofiarami oszustów podszywających się pod funkcjonariusza policji i pracownika banku. Obie kobiety straciły kilka tysięcy złotych. To kolejne takie zdarzenie z oszustami w naszym regionie.

Oszuści podający się za policjanta i pracownika banku zadzwonili wczoraj do mieszkańców naszego powiatu. Udało im się wprowadzić w błąd 48-latkę i 19-latka, przez co kobiety straciły ze swoich kont kilka tysięcy złotych.

Otrzymujemy sygnały, że przestępcy dzwonią również dzisiaj do mieszkańców Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego. Nie dajmy się oszukać. Informujmy o takich przypadkach Oficera Dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce dzwoniąc pod numer 47-704-14-24. Apelujemy o ostrożność!

- mówi aspirant Krzysztof Kolator z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Pamiętajmy, że pomysłowość oszustów nie zna granic. W ciągu kilku godzin mogą wykonać kilkadziesiąt a nawet kilkaset połączeń telefonicznych. Są zdeterminowani w dążeniu do wykorzystania wymyślonej historii, wprowadzenia w błąd osoby, z którą rozmawiają oraz wyczyszczenia jej konta z pieniędzy.

Oszuści mogą podawać się za policjanta, pracownika banku, wnuczka, innego członka rodziny, pracownika socjalnego, pracownika spółdzielni lub inną osobę. Za każdym razem mają w zanadrzu wachlarz różnych historii, które mają im pomóc w wyłudzeniu pieniędzy.

W ostatnim czasie przestępcy podają się za pracownika banku lub policjanta. W rozmowie z pokrzywdzonym uzyskują dane niezbędne do zalogowania się do bankowości internetowej bądź dane z karty płatniczej (imię i nazwisko, numer karty oraz trzycyfrowy kod weryfikacyjny). Mając takie informacje, szybko oczyszczają konto z pieniędzy.

Pamiętajmy o opanowaniu, czujności i rozwadze! Mogą one nas uchronić przed utratą gotówki i czyhającymi na nią przestępcami. 

ZAWSZE!!!

    Informujmy o „dziwnych” telefonach Policję i członków swojej najbliższej rodziny. W ten sposób zweryfikujmy, czy nie mamy do czynienia z oszustem;

    Pytajmy pracownika banku – dzwoniąc na dobrze nam znany numer lub infolinię, czy pracownicy banku zadają telefonicznie pytania, jakie usłyszeliśmy w rozmowie z prawdopodobnym oszustem;

    Nie wpuszczajmy do domu osób nieznanych, chociażby podawały się za przedstawicieli różnego rodzaju instytucji – umówmy się na inny termin i sprawdźmy, czy osoba o danym imieniu i nazwisku faktycznie pracuje w danej instytucji;

    Sprawdzajmy, czy osoba podająca się np. za urzędnika, czy pracownika instytucji pomocowej, posiada legitymację;

    Starajmy się zapamiętać osobę, która do nas przyszła, jej wygląd lub markę i numer rejestracyjny pojazdu, którym przyjechała; w razie kontaktu telefonicznego – należy zapisać numer telefonu tej osoby;

    Swoimi podejrzeniami podzielmy się dzwoniąc na numer alarmowy 112! Być może ktoś chce nas wprowadzić w błąd i oszukać.

 

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29 dk30  1
×