48-latka i 19-latka padły ofiarami oszustów podszywających się pod funkcjonariusza policji i pracownika banku. Obie kobiety straciły kilka tysięcy złotych. To kolejne takie zdarzenie z oszustami w naszym regionie.
Oszuści podający się za policjanta i pracownika banku zadzwonili wczoraj do mieszkańców naszego powiatu. Udało im się wprowadzić w błąd 48-latkę i 19-latka, przez co kobiety straciły ze swoich kont kilka tysięcy złotych.
Otrzymujemy sygnały, że przestępcy dzwonią również dzisiaj do mieszkańców Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego. Nie dajmy się oszukać. Informujmy o takich przypadkach Oficera Dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce dzwoniąc pod numer 47-704-14-24. Apelujemy o ostrożność!
- mówi aspirant Krzysztof Kolator z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
Pamiętajmy, że pomysłowość oszustów nie zna granic. W ciągu kilku godzin mogą wykonać kilkadziesiąt a nawet kilkaset połączeń telefonicznych. Są zdeterminowani w dążeniu do wykorzystania wymyślonej historii, wprowadzenia w błąd osoby, z którą rozmawiają oraz wyczyszczenia jej konta z pieniędzy.
Oszuści mogą podawać się za policjanta, pracownika banku, wnuczka, innego członka rodziny, pracownika socjalnego, pracownika spółdzielni lub inną osobę. Za każdym razem mają w zanadrzu wachlarz różnych historii, które mają im pomóc w wyłudzeniu pieniędzy.
W ostatnim czasie przestępcy podają się za pracownika banku lub policjanta. W rozmowie z pokrzywdzonym uzyskują dane niezbędne do zalogowania się do bankowości internetowej bądź dane z karty płatniczej (imię i nazwisko, numer karty oraz trzycyfrowy kod weryfikacyjny). Mając takie informacje, szybko oczyszczają konto z pieniędzy.
Pamiętajmy o opanowaniu, czujności i rozwadze! Mogą one nas uchronić przed utratą gotówki i czyhającymi na nią przestępcami.
ZAWSZE!!!
Informujmy o „dziwnych” telefonach Policję i członków swojej najbliższej rodziny. W ten sposób zweryfikujmy, czy nie mamy do czynienia z oszustem;
Pytajmy pracownika banku – dzwoniąc na dobrze nam znany numer lub infolinię, czy pracownicy banku zadają telefonicznie pytania, jakie usłyszeliśmy w rozmowie z prawdopodobnym oszustem;
Nie wpuszczajmy do domu osób nieznanych, chociażby podawały się za przedstawicieli różnego rodzaju instytucji – umówmy się na inny termin i sprawdźmy, czy osoba o danym imieniu i nazwisku faktycznie pracuje w danej instytucji;
Sprawdzajmy, czy osoba podająca się np. za urzędnika, czy pracownika instytucji pomocowej, posiada legitymację;
Starajmy się zapamiętać osobę, która do nas przyszła, jej wygląd lub markę i numer rejestracyjny pojazdu, którym przyjechała; w razie kontaktu telefonicznego – należy zapisać numer telefonu tej osoby;
Swoimi podejrzeniami podzielmy się dzwoniąc na numer alarmowy 112! Być może ktoś chce nas wprowadzić w błąd i oszukać.